پاکستان، چین و افغانستان خواستار خروج نظامیان خارجی از افغانستان شدند

مقامات پاکستان، چین و افغانستان به دنبال موجی از حملات تروریستی در افغانستان خروج منظم نیرو‌های نظامی خارجی از این کشور را خواستار شدند.

پاکستان، چین و افغانستان خواستار خروج نظامیان خارجی از افغانستان شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پاکستان، چین و افغانستان در حالی که مقامات طالبان و آمریکا به انعقاد توافق نزدیکتر می‌شوند، خروج منظم نیرو‌های نظامی خارجی از افغانستان را خواستار شدند.

به دنبال موجی از حملات شورشیان که سبب گسترش نگرانی‌ها از خروج شتابزده آمریکا شده بود مقامات این سه کشور پیشنهاد خروج نظامیان خارجی را از افغانستان مطرح می‌کنند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در کنفرانس خبری در اسلام آباد با حضور همتایان افغانی و پاکستانی خود با اشاره به حصول اطمینان از روند انتقال آرام گفت: خروج نظامیان خارجی باید بر اساس نظم و ترتیب و رفتار مسئولانه انجام شود.

با وجود گفتگو‌های طالبان و آمریکا، باز هم کابل شاهد بروز موجی از عملیات تروریستی وبمب گذاری مرگبار بوده است. این در حالی است که مقامات افغان نگرانند که این توافق می‌تواند سبب بازگشت اسلامگرایان افراطی طالبان بر سر قدرت شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین خاطر نشان کرد، همه احزاب در افغانستان باید براساس اصول و چارچوب مشخص گام برداند.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان ابراز امیدواری کرد گام‌های مثبت دولت پاکستان بتواند سبب کاهش خشونت در کابل شود.

شاه محمد قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ضمن هشدار در باره جلوگیری از سواستفاده دیگران از خاک افغانستان یا دیگر کشورها، از تلاش اسلام آباد برای اتخاذ اقدامات مناسب جهت مدیریت مناطق مرزی مشترک خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
ایکاش این اتحاد سالها قبل علیه نیروهای اشغالگر ارتش سنتکام آمریکا در منطقه انجام میشد....به امید آخرین شکست آمریکا و تکمیل پازل شکست آمریکا و تکمیل پازل آن در منطقه خاورمیانه امیدواریم با این اتحاد خداوند شر شیطان در منطقه خاورمیانه را برای همیشه از ریشه برکند.......
آخرین اخبار