دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران تأکید کرد:

لزوم انجام امر به معروف به شکل صحیح و از طریق خود مردم/ اجلاس امر به معروف هفته آینده برگزار می‌شود

سردار یزدی گفت: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر را به شکل صحیح و از طریق خود مردم انجام دادیم موفق بودیم.

لزوم انجام امر به معروف به شکل صحیح و از طریق خود مردمبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در نشست خبری عصر امروز جمعه ٨ شهریورماه گفت: ما در هفته امر به معروف و نهی از منکر به تبیین این موضوع می‌پردازیم؛ هرگاه امر به معروف و نهی از منکر را به شکل صحیح و از طریق خود مردم انجام دادیم موفق بودیم.

او ادامه داد: برخی اوقات این موضوع به حاشیه رانده و باعث مهجوریت این موضوع می‌شود.

سردار یزدی گفت: ما در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجلاس امر به معروف و نهی از منکر را با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌کنیم که در این اجلاسیه احکام برخی از مسئولان نیز به آنها اعطا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران افزود: در این هفته از افرادی که در این زمینه اقدامات موثری داشته‌اند هم تقدیر خواهد شد. روز جمعه هفته پیش رو هم راهپیمایی‌های مردمی برای حمایت از این موضوع در سراسر کشور برگزار می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: سمن‌ها و مردم کشور مانند کارگران و ورزشکاران و سایر هم در جهت فراگیرشدن این مهم تلاش کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

سردار یزدی توجیه، آموزش و فراگیر کردن امر به معروف را موضوع بسیار مهمی دانست و از برگزاری اجلاسیه نشست مدیران و دبیران امر به معروف تهران طی هفته آینده خبر داد و گفت: دبیران و رؤسای امر به معروف در این اجلاسیه حضور دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران از وظایف ۸۰ دستگاه اجرایی و نهاد‌هایی که قانوناً باید به موضوع امر به معروف بپردازند سخن گفت و افزود: امر به معروف جدا از اینکه جزو فریضتین باشد اقدام مردمی است، اما دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را به درستی صورت دهند.

او تقدیر از فعالان این عرصه و دیدار با خانواده شهدا و همچنین برگزاری راهپیمایی در هفته آینده را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران دانست و تاکید کرد: در حوزه فریضتین نهاد‌های بسیاری پای کار هستند؛ از جمله سمن‌ها که به کل خودجوش ورود می‌کنند و اقدامات فرهنگی، آموزشی و عملی را در دستور کار دارند. ما علاوه بر اینکه آموزش‌های عمومی را در موضوع فریضتین تعمیم خواهیم داد، همچنین موضوع حمایت صحیح از آمران به معروف و ناهیان از منکر را نیز در دستور کار داریم.

سردار یزدی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه حمایت از آمران به معروف اظهار کرد: سعی داریم از کسانی که به شکل درست دست به امر به معروف و نهی از منکر می‌زنند حمایت و مسیر این اقدام را تسهیل کنیم. البته بحث حجاب و عفاف یکی از موضوعات امر به معروف است. اگر امروز بخواهیم تقسیم‌بندی درستی داشته باشیم یکی از صد موضوع در حوزه فریضتین مقوله حجاب است.

او ادامه داد: دلیل برجسته شدن مقوله حجاب در حوزه امر به معروف بخشی از اقدام خصمانه دشمن در حوزه براندازی فرهنگی است. حجاب یک مسئله ریشه‌ای است که شاخه‌های متعددی دارد. اگر در جامعه ما طلاق زیاد شده و برخی مفاسد که دامان جامعه را گرفته است ریشه در عدم رعایت حجاب دارد. البته زنان و مردان جامعه ما عفیف هستند اما فشار دشمن نگرانی را در جامعه ایجاد می‌کند و گاهی اوقات نیز این مسئله خودنمایی می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته است، در این ستاد خاطرنشان کرد: انجام آموزش‌های تخصصی طی ۶ ماه اخیر زمینه‌ساز تربیت ۱۶۰۰ طلبه و دانشجوی برادر و ۵۸۰۰ طلبه و دانشجوی خواهر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شده است. اعزام مبلغ به ۸۶ مدرسه و مهدکودک‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

او همچنین از برگزاری دوره آموزشی در فضای مجازی برای ۱۸ هزار نفر و همچنین برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای ۵۹۳ نفر از نخبگان استان خبر داد.

وی ادامه داد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر بر عهده ما است و ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه امر و نهی نداریم. حمایت‌های اصلی ما از آمران به معروف، حمایت قانونی و آموزش‌هایی است که داده می‌شود. تالفیات متعددی در این زمینه است؛ از جمله خودآموز امر به معروف، تفسیر آیات پیرامون امر به معروف و تقریراتی که در بحث خارج فقه برخی مراجع وجود دارد.

سردار یزدی همچنین به نحوه نقد مسئولان توسط افکار عمومی پرداخت و گفت: شیوه‌های درست امر به معروف توسط مردم در حال آموزش است و از سوی دیگر بسترها برای نقدپدذیری مسئولان نیز باید بیش از پیش مهیا شود. اگر افکار عمومی و هر یک از شهروندان نقدی نسبت به مسئولان استانی یا کشوری داشته باشند می‌توانند از طریق ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور آن را به سمع و نظر رؤسای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور برسانند تا از این طریق نقدها به مسئولان مربوطه منتقل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران افزود: بسیج در لایه‌های مختلف جامعه حضوری فعال و توانمند دارد و در موضوعات مختلف توانایی کمک دارد. بدین منظور کارگاه‌های آموزش تئوری و عملی بسیج در سطح پایگاه‌ها و نواحی داشته‌ایم. در همین راستا به دنبال طراحی سامانه‌ای با عنوان «ناهی» هستیم تا مقابله غیرعملی مردم با منکرات فراهم شود. گاهی اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد که به خودی خود جرم است و مردم اگر امر به معروف کنند احتمال می‌دهند مورد تعرض قرار گیرند. فردی اگر جایی که احساس می‌کند با امر به معروف به او تعرض می‌شود، می‌تواند با مراجعه به سامانه ناهنجاری را به اطلاع مسئولان برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار