سردار یزدی در نشست خبری مطرح کرد؛

اعلام جزئیات مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)/ استقرار موشک‌های هاک برای مقابله با ریزپرنده‌ها

1


فرمانده سپاه تهران گفت: قرارگاه شهید فهمیده از بهمن ماه سال گذشته جلسات خود را برای بررسی تمهیدات این مراسم اندیشیده است.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و قرارگاه شهید فهمیده صبح امروز شنبه ۱۱ خرداد  در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالگرد ارتحال امام گفت: مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ١۴ خرداد در حرم مطهر ایشان برگزار خواهد شد.

وی افزود: قرارگاه شهید فهمیده از بهمن ماه سال گذشته جلسات خود را برای بررسی تمهیدات این مراسم برگزار کرده است.

سردار یزدی درباره جلسات قرارگاه شهید فهمیده اظهار کرد: در جلسات مختلف این قرارگاه ٢۶ دستگاه اجرایی با تمام امکانات خود آماده برگزاری این مراسم هستند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل تقارن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ماه مبارک رمضان تنها از ٨ استان کشور که به تهران نزدیک هستند زوار خواهیم داشت. این استان‌ها عبارتند از تهران، مرکزی، قم، اصفهان، البرز، قزوین، مازندران و سمنان. این زائران تحت پوشش بیمه هستند و تمهیدات امنیتی و رفاهی کاملی برای حفاظت و پذیرایی از آن‌ها پیش بینی شده است.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده درباره تمهیدات اندیشیده شده برای رفاه حال زائران تصریح کرد: تمهیداتی برای رفاه حال زائران از جمله در امور بهداشتی، حمل و نقل و سایر امور درنظر گرفته شده است.

سردار یزدی ادامه داد: امنیت این مراسم از مرز‌ها آغاز شده و دستگاه‌های امنیتی به طور کامل محدوده حرم امام خمینی را تا شعاع ١٠ کیلومتری در داخل یک کمربند امنیتی تحت نظر دارند و آماده مقابله با مشکلات امنیتی احتمالی هستند.

وی گفت: امسال موشک‌های هاک برای مقابله با تهدیداتی از جمله ریزپرنده‌ها مستقر شده اند. همچنین، سیستم پدافندی، جنگ الکترونیک و مقابله با ریز پرنده‌ها بسیار گسترده‌تر از سال‌های قبل آماده مقابله با تحرکات احتمالی دشمنان هستند که در عرصه‌های مختلف از انقلاب اسلامی شکست خورده اند.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با هشدار به افرادی که قصد ایجاد مشکلات امنیتی را دارند، تاکید کرد: تدابیر امنیتی اندیشیده شده برای این مراسم به قدری بالاست که من به این افراد توصیه می‌کنم که بیهوده وقت خود را هدر نکنند.

وی همچنین درباره نهاد‌های همکار در برگزاری مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی عنوان کرد: دستگاه‌های و نهاد‌های اجرایی از جمله هلال احمر، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، قرارگاه پدافند هوایی، سازمان آتش نشانی، اداره راه و شهرسازی، نیروی زمینی سپاه، نیروی هوافضای سپاه، سپاه انصار و، ولی امر و سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری این مراسم با ما همکاری می‌کنند.

سردار یزدی درباره زمان آغاز مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اذعان کرد: این مراسم از ساعت ١۶ روز ١۴ خرداد با حضور مردم و از ساعت ١٧/٣٠ با سخنرانی مقام معظم رهبری و حضور جمعی از مسئولین آغاز و تا پیش از اذان مغرب خاتمه می‌یابد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد میهمانان خارجی مراسم ارتحال اظهار کرد: تعداد این میهمانان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم میهمانانی از تمام ادیان الهی نیز حاضر خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار