حجت نظری مطرح کرد؛

امیدوارم انگیزه‌ای برای ادامه حضور در شورا بیابم/ اگر نمی‌شود خدمت کرد، باید کنار رفت

عضو شورای شهر تهران گفت: امیدوارم دلیلی برای ادامه راه بیابم تا برای شهر مفید باشم و اگر نمی‌شود در یک منصب خدمت کرد، باید کنار رفت.

کاظمی/ امیدوارم انگیزه‌ای برای ادامه حضور در شورا بیابم/ اگر نمی‌شود خدمت کرد باید کنار رفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با قرائت نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه دو سال از عمر شورا می‌گذرد، گفت: در این دو سال فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کردیم و این مخصوص تهران نیست.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مجموعه عملکرد مدیریت شهری مثبت بود و برای آن مصداق‌هایی دارند، تصریح کرد: متأسفانه مردم از وضع موجود رضایت ندارند که به نظرم این نارضایتی نیاز به واکاوی دارد.

نظری با بیان اینکه در این دو سال جنس کنش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تا حد قابل توجهی به سبک زندگی اکثریت مردم نزدیک کرده‌ایم، گفت: موفق شدیم که تفریح را در ورزش محور قرار دهیم و در توزیع امکانات ورزشی و بهای خدمات آن تا حد قابل توجهی وضع موجود را به عدالت نزدیک کنیم.

او با اشاره به اینکه با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط خوبی برقرار کرده‌ایم، گفت: ما موفق شدیم با حضور مستمر در محلات پای درد و دل مردم نشسته و مشکلات آن‌ها را تا حدی که در توان مدیریت شهری بوده، حل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی را افزایش داده‌ایم، گفت: ما توانسته‌ایم در مدیریت شهری مدافع حقوق زنان و جوانان باشیم و تلاش می‌کنیم جایگاهی که در سال‌های اخیر به ناحق از آن‌ها دریغ شده را چنان مطالبه کنیم که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله چندانی وجود نداشته باشد.

نظری با بیان اینکه با لغو مصوبه برج باغ‌ها رویه‌های کم توان شهر را حفظ کرده‌ایم، گفت: همچنین توانسته‌ایم به ساخت و ساز‌های شهر نظم داده و موجب کاهش تخلفات ساختمانی شویم.

او با اشاره به املاک شهرداری که در دست مدیران سابق است، گفت: بسیاری از این املاک که به ناحق به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده‌اند را پس گرفته‌ایم و اگرچه افراد قدرتمند یا وابسته به جریان‌های قدرت هنوز از املاک مذکور استفاده می‌کنند، اما ثمن‌هایی که از پشتوانه لازم برخوردار نیستند، مجبور به تخلیه ملک مورد بهره‌برداری خود شده‌اند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد مدیریت شهری برای حفظ خانه‌های تاریخی تصریح کرد: در برخی از موارد ورود دیوان عدالت اداری و ابطال ثبت ملی بنا‌ها کار را متوقف کرده است و نتوانستیم به طور کامل در این حوزه موفق باشیم.

نظری با بیان اینکه نتوانستیم طبق خواسته مردم زیست شبانه را احیا کنیم، افزود: حتی نتوانستیم برخی معابر را آن گونه که مردم خواسته‌اند نامگذاری کنیم و علی رغم اتفاقات خوبی که در حوزه ورزش شهروندی رخ داده است، موفق به اجرای ورزش همگانی همراه با انتقال نشاط اجتماعی به شهروندان نشدیم.

او با بیان اینکه نتوانستیم بدهی چند هزار میلیارد تومانی شهرداری را تسویه کنیم، تصریح کرد: شاید نخواستیم که وقتی ۱۰ عضو از اعضای شورا کم شد، توان کارشناسی را افزایش دهیم تا بلکه عدم حضور اعضا را جبران کند.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: باید بدانیم که ۲ سال از عمر ما با ۱۴ سال از عمر مدیریت شهری سابق یاد می‌شود و با ۱۴ سالگی که منابع فراوان در اختیار داشتند، مقایسه می‌شود.


بیشتر بخوانید: معرفی محور‌های ۲ سال آینده شورای پنجم


نظری با بیان اینکه همه نهاد‌های ذی ربط کمال تعامل و همراهی را با مدیریت قبلی داشتند، گفت: همه اعضای شورا و مدیران شهری فعلی هر لحظه در معرض برخورد و احضار هستند و برای قضاوت باید همه مؤلفه‌ها را لحاظ کرد.

او با تأکید بر اینکه موانع بر سر مدیریت شهری پنجم کم نیست، افزود: امیدوارم اراده‌ای در سطوح بالای نظام برای بازگرداندن شهر به جایگاه پارلمان و دولت محلی به سطح ارائه قانونگذاری اساسی وجود داشته باشد تا شاهد افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی باشیم، چراکه اگر شورا به عنوان مدنی‌ترین نهاد حکومت ناکارآمد جلوه کند، پایه‌های حکومت سست می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وقتی برای برگزاری کنسرت در خیابان شورا ورود می‌کند و بستر هم فراهم می‌شود، اما مجوز صادر نمی‌شود، گفت: آیا این کار تلاش برای ناامید کردن مردم نیست؟

نظری با بیان اینکه نمی‌توان رقیب را با اهرم‌های مختلف از گردونه خارج کرد و در رقابتی بی‌رقیب پیروز شد و تصور کرد که عنایت الهی سبب این پیروزی شده است، تصریح کرد: تنها نتیجه واضح این قضیه در میان مدت کاهش سرمایه اجتماعی است که همه می‌دانیم به چه چیز منجر خواهد شد.

او با بیان اینکه می‌دانم در بسیاری از موارد متعدد مردم از پیگیری امور ناامید شده‌اند، اما اگر انتقادی هم دارند از سر دلسوزی است، افزود: من و همکارانم تا آخر پیگیر حل مشکلات مردم خواهیم بود، اما‌ ای کاش کسانی که هر بار با تجمعی در مقابل شورا با ذوق زدگی در رسانه‌هایشان تیتر می‌زدند و به دنبال القای یأس و ناامیدی در کشور هستند، بدانند که آتش زدن طبقه دیگر از خانه‌ای که در آن ساکن هستند آن‌ها را از خطر دود گرفتگی حفظ نخواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: من برای ادامه راه با این وضعیت دچار تردید هستم و امیدوارم انگیزه و دلیلی برای ادامه راه بیابم تا موفق شوم برای شهر و کشوری که عاشق آن هستم، مفید باشم و اگر نمی‌شود در یک منصب و موقعیت خدمت کرد، باید کنار رفت تا خیانت نکنیم.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره حفظ خانه‌های تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار