مخبر مطرح کرد؛

صنایع فرهنگی در کشور مغفول مانده است/ اثرات فرهنگی تولیدات داخلی بسیار بالاست

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) گفت: صنایع فرهنگی در کشور جزء صنایعی هستند که مغفول مانده‌ است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح پویش ملی مشق احسان اظهار کرد: عزت و نفوذ نظام مدیون رهبری مقام معظم رهبری و خون پاک شهداست.

او با بیان اینکه بنیاد احسان پویش مشق شکرستان را سامان داده است، افزود: در آستانه عید غدیر خم هستیم و این جمله همیشه مدنظر بوده است که اگر غدیر را جدی می‌گرفتیم، عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اگر غدیر را جدی می‌گرفتیم، عدالت نهادینه می‌شد و جنایت‌های امروزی اتفاق نمی‌افتاد.

مخبر با بیان اینکه نظام اسلامی امروز از برکات تقدیر است، چراکه وجه تمایز پیامبر با سایر انبیاء همین مسئله غدیر است، تصریح کرد: دستورات مقام معظم رهبری چند وجهی است که یکی از آن‌ها تأکید بر تولید و رونق تولید کالا‌های ایرانی است.

او با بیان اینکه تولید کالای ایرانی معیشت، اشتغال و تولید ناخالص ملی را پوشش می‌دهد، افزود: اثرات فرهنگی تولیدات داخلی بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید: ۵۰۰ هزار بسته لوازم تحریر در مناطق محروم کشور توزیع می‌شود


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: صنایع فرهنگی در کشور جزء صنایعی است که مغفول مانده‌ که ما می‌توانیم مشکلات این صنعت را با اشتغال فرهنگی و به کارگیری نیرو‌های نخبه حل کنیم.

او با بیان اینکه مشکلاتی فعلی از دوران طفولیت کودکان شکل گرفته است، ادامه داد: شرایط مهد‌های کودک امروز کانون خانواده‌ها را تغییر می‌دهد و در پی آن انتظارات کودکان از والدینشان عوض می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ستاد اجرایی حداقل در بخش نوشت افزارها، از آنچه که در داخل تولید می‌شود، پشتیبانی می‌کند.

مخبر با تأکید بر اینکه باید صندوق خطرپذیر برای این صنعت ایجاد شود، تصریح کرد: کالاهایی که در سال‌های اخیر به مناطق مختلف کشور ارسال شدند، همه ایرانی بودند.

مخبر ادامه داد: در حال حاضر ۹۷ درصد داروهای موجود در کشور، تولید داخلی هستند.

او با بیان اینکه مواد اولیه تولید دارو حدود ۷۰۰ میلیون دلار است که از خارج تأمین می‌شود، گفت: با جلساتی که با داروسازان برگزار شد، قرار شد این میزان نیز در داخل کشور تولید شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: علاوه بر موارد عنوان شده در بخش کشاورزی، پروتئین و حتی کره کشور نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این اقدامات نیز تنها با کمک و همیاری مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

مخبر با بیان اینکه محور اصلی نظام، عدالت است و تمامی فعالیت‌های ما در جهت تقویت این موضوع قرار دارد، تصریح کرد: به مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور ورود پیدا کردیم.

او با اشاره به ساخت ۱۴۰۰ مدرسه در سراسر کشور توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزود: امسال تعداد مدارس احداث شده به ۲ هزار مدرسه نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ضرورت ایجاد صندوق خطرپذیر برای صنعت نوشت افزارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار