تاثیر تحریم حزب‌الله بر اقتصاد لبنان

وزیر دارایی لبنان تاکید کرد تحریم‌ها علیه حزب‌الله بر کل اقتصاد کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

تاثیر تحریم حزب‌الله بر اقتصاد لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، «علی حسن خلیل» وزیر دارایی لبنان تاکید کرد در تحریم‌ها علیه حزب‌الله، اگرچه تنها از این جنبش نام برده شده است، اما این تحریم‌ها بر کل اقتصاد لبنان تاثیر منفی می‌گذارد.

علی حسن خلیل در گفتگویی ویژه با این شبکه درباره تحریم‌ها علیه حزب‌الله لبنان و تاثیر آن بر اقتصاد این کشور گفت: «این مسئله به همه لبنانی‌ها مربوط می‌شود. درست است که نام آن تحریم علیه حزب الله است، اما تاثیر آن بر اوضاع اقتصادی و مالی کشور، بسیار گسترده‌تر و جامع‌تر است. در دیدار با همه هیئت‌های اعزامی دیگر کشور‌ها به لبنان، این موضع خود را اعلام کرده ایم و عقیده دارم ادامه دادن این تحریم‌ها و افزایش دامنه آن هیچ منفعتی نداشته باشد. لبنان و بانک‌های آن به همه تعهدات بین المللی پایبند هستند و هیچ دلیلی برای تشدید تحریم‌ها وجود ندارد».

وزیر دارایی لبنان در ادامه درباره خطراتی که اقتصاد لبنان را تهدید می‌کند و گزارش‌هایی که لبنان را کشوری ورشکسته می‌دانند، گفت: «من تاکید می‌کنم که لبنان ورشکسته نیست و سازوکار‌هایی برای مدیریت اوضاع اقتصادی و مادی از طریق همکاری بین بانک مرکزی و وزارت دارایی وجود دارد که تضمین می‌کند ما می‌توانیم ایستاگی کنیم و به کار خود ادامه دهیم».

وی افزود: «البته وقتی از اطمینان خود به ایستادگی سخن می‌گویم، قصد ندارم وجود بحران اقتصادی واقعی را مخفی کنم. امروز اوضاع اقتصادی کشور بسیار سخت است و کسری بودجه شدیدی وجود دارد، اما به سمت فروپاشی پیش نمی‌رویم».

تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله شامل دو نماینده لبنانی به نام‌های «امین شری» و «محمد حسن رعد» و نیز «وفیق صفا»، مسئول یگان ارتباطات و هماهنگی امنیتی در حزب‌الله لبنان که یکی از مسئولان بلندپایه این جنبش طی سال‌های گذشته بوده، نیز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار