در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شناسایی جاعلان اسناد املاک شمیرانات/ فروشندگان خودروهای چپی در دیوار دستگیر شدند

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از بررسی دو پرونده جعل اسناد املاک و خرید و فروش خودروی چپی در سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اسناد دفترچه‌ای املاک که توسط عده‌ای سودجو مورد جعل و کلاهبرداری قرار گرفته بود، اظهار کرد: در پی انجام عملیات ماموران پلیس آگاهی پایتخت، اعضای باند جعل اسناد دفترچه‌ای املاک شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان با به دست آوردن اسناد اصلی و معتبر املاک بدون مالک در پایتخت، با استفاده از آخرین برگه سند ملک اقدام به جعل سند اصلی کرده و در ادامه سند جعلی را به شخص دیگری می‌فروختند.

سرهنگ تقی پور با اشاره به شناسایی چند دفترخانه غیر مجاز، تصریح کرد: متهمان با راه اندازی یک دفترخانه غیر مجاز و با پیدا کردن خریدار برای املاکی نسبت به جعل اسناد اقدام کرده و سپس با به ثبت رساندن اسناد جعلی در دفترخانه مذکور اقدام به فروش املاک به افراد غیر می‌کردند.

وی درباره بررسی پرونده خرید و فروش خودرو‌های چپی و تصادفی در سایت دیوار، افزود: متهمان این پرونده پس از درج آگهی فروش در سایت دیوار، در غرب پایتخت و در منزل خریداران قرار ملاقات گذاشته و از خودرو مورد نظر بازدید به عمل می‌آوردند.


بیشتر بخوانید: قوه قضاییه برای کاهش جرم «جعل اسناد» چه اقداماتی انجام داده است؟


معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، گفت: زمانی که خریدار درخواست داشت که کارشناس برای بازدید فنی و کیفی خودرو در محل حاضر شود، متهمان پرونده خود اقدام به دعوت کارشناس می‌کردند که این افراد نیز از همدستان متهمان پرونده بودند.

وی افزود: کارشناس جعلی با اعلام اینکه خودرو مذکور از نظر کیفی سالم و بی نقض است، مقدمات امضای معامله فروش خودرو را پایه ریزی کرده و طرفین قرارداد در همان روز و یا روز بعد نسبت به سند زنی خودرو اقدام می‌کردند.

شناسایی جاعلان اسناد املاک شمیرانات/ فروشندگان خودروی چپی در دیوار دستگیر شدند

سرهنگ تقی پور تصریح کرد: شاید به ظاهر این پرونده حقوقی باشد و از این نظر که مالک و خریدار با رضایت خود اقدام به خرید و فروش کرده باشند، اما از دید حقوقی باید به آن رسیدگی شود. حال با توجه به بررسی‌های پلیسی پرونده دارای جنبه کیفری است و پلیس اقدامات خود را برای بررسی پرونده آغاز کرد.

وی افزود: تاکنون ۱۰ نفر دستگیر شدند و متهمان دیگری نیز تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: عمده جعل املاک در منطقه شمیرانات صورت گرفته است و درخصوص خرید و فروش خودرو‌های چپی در غرب تهران این اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار