تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از برخی شعب بانکی در تهران بازدید کرد.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:

همزمان با ابلاغ سیاست­‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ بانک‌­ها و حسب دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر بازدید سرزده از دستگاه­‌های خدمت‌رسان، جعفر حسینی سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه به همراه سربازرس و بازرس این حوزه به صورت سرزده از شعب منتخب بانک‌­های تجارت، کشاورزی، سپه و دی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید، هیات بازرسی ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت­گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات و عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی داده شد.

در جریان این بازرسی، موضوع صف متقاضیان در انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز مطالبه و بازرسی قرار گرفت.

همچنین رعایت نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداختی و تاثیر آن بر ناترازی بانک‌­ها و تورم در جامعه، رعایت مقررات بانک مرکزی در ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی و اعتبارات اسنادی داخلی، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و تعاونی و نرخ کارمزد خدمات مورد تاکید بازرس کل قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار