سهرابیان مقدم: هیئت‌های استانی میزبانی اردوی تیم‌های ملی را برعهده گرفتند

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: اردوی تیم‌های ملی در استان‌های مختلف به میزبانی هیئت‌ها در حال برگزاری است.

سهرابیان مقدم: هیئت‌های استانی میزبانی اردوی تیم‌های ملی را برعهده گرفتندعلیرضا سهرابیان مقدم رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی در استان‌های مختلف زیر نظر هیئت‌های استانی گفت: یکی از معدود فدراسیون‌هایی هستیم که هیئت‌های استانی مان در این شرایط اقتصادی که فدراسیون در حال پرداخت بدهی‌ها است تبدیل به بازوی ما شده اند و تمام هزینه‌های اردو‌ها را تقبل کرده اند. کمتر فدراسیونی وجود دارد که به هیئت‌های استانی خود افتخار کند، اما ما این کار را انجام می‌دهیم. میزبانی هیئت‌های استانی در بهترین شکل و با امکانات مناسب در حال برگزاری است.

قایقرانان در گذشته از اردو‌های استانی راضی نبودند، اما حال شرایط تغییر کرده است

او در مورد اینکه در گذشته ورزشکاران از شرایط اردو‌های استانی راضی نبودند، اما حال شرایط تغییر کرده است گفت: ورزشکاران کشورمان، چون تصویر خوبی از چنین اردو‌هایی در ذهن نداشتند در ابتدا چندان راضی به شرکت در این اردو‌ها نبودند، اما حال که مدتی از اردو گذشته است از من درخواست کرده اند اردو‌ها زمانش بیشتر شود و در همین مکان برگزار شود. تغذیه، اسکان و سیستم بدن سازی در کامل‌ترین شکل ممکن از طرف هیئت‌های استانی فراهم شده است.

قایقرانان ما اولین کسانی بودند که در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند

سهرابیان مقدم در مورد حضور قایقرانان در مناطق سیل زده گفت: همین ورزشکارانی که در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم اولین گروهی بودند که در کنار سیل زدگان برای کمک رسانی حضور پیدا کردند. این خود پهلوانی و قهرمانی واقعی است. من به عنوان رئیس در کنار این افراد در حال فعالیت هستم و به خودم افتخار می‌کنم که چنین همکارانی دارم.

هیئت‌های استانی برای گرفتن میزبانی اردو‌های تیم ملی با یکدیگر مبارزه می‌کنند

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد اینکه این برگزاری این اردو‌ها و هزینه کردن هیئت‌های استانی تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد و آیا در آینده برای تامین منابع مالی به مشکل نمی‌خورند گفت: تا زمانی که پولی به دست من برسد هیئت‌های استانی کارشان را به همین شکل ادامه می‌دهد. بعد از این وظیفه من خواهد بود که به آن‌ها کمک کنم. هیئت‌های استانی برای گرفتن میزبانی اردو‌های تیم ملی با یکدیگر مبارزه می‌کنند و هر کدام پیشنهاد‌های مختلفی را به ما ارائه می‌دهند تا بتوانند کمکی به قایقرانی انجام دهند.

۲۹ هیئت استانی فعال داریم و در ۲ استان هنوز هیئتی نداریم

او در پاسخ به این سوال که چند استان هیئت قایقرانی دارند گفت: ۲۹ هیئت استانی فعال داریم و در ۲ استان هنوز هیئتی نداریم و به زودی هیئت دار می‌شوند. با اینکه به نظر می‌رسد تمام استان‌ها پتانسیل لازم برای برگزاری اردو‌های مربوط به قایقرانی را ندارند، اما استان یزد تا به الان ۶ بار میزبان اردو‌های تیم ملی کاناپولو بوده است. هیئت‌هایی به مانند کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، یزد، مازندران، چهارمحال بختیاری و اردبیل میزبان اردو‌های ما هستند.

قایقرانی در حال شناخته شدن است

سهرابیان مقدم در پاسخ به این سوال که این میزبانی‌ها آیا سودی برای هیئت‌های استانی دارند یا خیر گفت: این میزبانی‌ها برای هیئت‌ها سود مادی ندارد و بیشتر هزینه است، اما اینکه بتوانند مردم استان را با این رشته آشنا کنند و علاقه‌مندان بیشتری جذب قایقرانی شوند و بتوانند استعداد‌های این رشته را شناسایی کنند به نفع خودشان و همینطور فدراسیون قایقرانی خواهد بود. به عنوان مثال استان یزد که چند دوره میزبان اردو‌های تیم ملی کاناپولو بوده است اعلام کرده حدود ۶۰ دختر خانواده هایشان درخواست کرده اند که فرزندانشان در این رشته فعالیت کنند. در استان چهارمحال بختیاری اردوی تیم ملی اسلالوم را برگزار کردیم و حال ۵۰ ورزشکار جدید در حال انجام دادن این ورزش هستند. استعداد یابی یعنی اینکه تصور مردم نسبت به قایقرانی تغییر کند دقیقا کاری که در حال انجام دادنش هستیم. قایقرانی در حال شناخته شدن است.


بیشتر بخوانید:

سهرابیان مقدم: اجرایی کردن برنامه‌ها مستلزم حمایت وزارت ورزش و حامیان مالی است

قایقرانی به روند رو به رشد خود باز می‌گردد؟

سهرابیان مقدم: فدراسیون قایقرانی سال ۹۸ را با کمک به سیل زدگان آغاز کرد


انتهای پیام/

صحبت های سهرابیان در مورد حمایت هیئت های استانی از فداراسیون قایقرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار