رایگانی خبر داد

گرانفروشی ۴ برابری بلیت هواپیما به مقصد استان‌های سیل زده/ استان فارس دارای بیشترین گرانفروشی/ جریمه ۱۴ میلیارد تومانی متخلفان در نوروز ۹۸

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از گرانفروشی ۴ برابری بلیت هواپیما به مقصد استان‌های سیل زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در اولین نشست خبری خود در سال ۹۸ اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در نوروز ۹۸ سه بحث توزیع گوشت قرمز و مرغ، شکر و پیاز را در اولویت خود قرار داد.

وی افزود: در ۴۵ روز اجرای طرح نوروزی گشت تعزیرات، ۵۶۶۹ تیم گشت مشترک تشکیل و ۲۷ هزار و ۵۰۱ پرونده بررسی شد.

رایگانی تصریح کرد: در این مدت ۹۷۴۱ واحد متخلف شناسایی شدند و ۱۰ هزار و ۷۳۰ واحد در این گشت‌ها بدون تخلف بودند و ۷۳۰ واحد نیز به دلیل ارتکاب تخلف برای بار اول تذکر و اخطار دریافت کردند که در ادامه باز هم مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ۸۲۸۴ پرونده تشکیل شد و در مجموع متخلفان به پرداخت ۱۴ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین پرونده‌ها در استان فارس با ۱۸۱۲ پرونده، همدان ۷۷۶ پرونده، تهران ۷۷۱ پرونده، لرستان ۵۲۱ پرونده، آذربایجان غربی ۴۴۵ پرونده بودند که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ما در گشت تعزیرات در مراکز استان‌ها، ۱۲ هزار کیلو گوشت چرخ کرده فاسد را در خراسان رضوی معدوم کردند، همچنین یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال پیاز کشف، ۲۵۵ کیلوگرم گوشت ماهی را معدوم کردیم و همچنین ۱۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی و گوشت فاسد در تهران معدوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور بیان کرد: در استان البرز یک کارگاه تولید تنباکو غیرمجاز که با خرده‌های MDF اقدام به ساخت تنباکو می‌کرد، کشف و به همراه ۱۱ رستوران متخلف در این استان پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه ۳۰ واحد صنفی در استان قم به دلیل گرانفروشی و عدم درج قیمت کشف و شناسایی شد، افزود: در استان خراسان رضوی نیز یک هتل و رستوران در محدوده حرم رضوی پلمپ شد، در استان فارس ۳۵۰ تن پیاز و در مورد دیگر نیز ۱۵ تن پیاز دپو شده بود که قصد گرانفروشی در آن وجود داشت، شناسایی و با قیمت رسمی  در کشور توزیع شد.

رایگانی گفت: در استان زنجان ۳.۵ تن گوشت مرغ در یکی از رستوران‌های استان کشف شد و در موردی دیگر در همین‌ استان ۲ تن مرغ غیربهداشتی از یک‌ خودرو کشف و معدوم شد.

وی با گلایه از دفاتر فروش بلیت هواپیمایی گفت: از سوی دفاتر هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما ۴ تا ۵ برابر قیمت اصلی برای مقصد استان های سیل زده گران‌تر به مردم عرضه شد، لذا باید سقف قیمت گذاری مشخص شود تا دست ما در برخورد با گرانفروشان برخورد شود.


بیشتر بخوانید: جریمه ۴۰ میلیونی یک برند پوشاک خارجی برای تبلیغات کاذب/پلمب ۱۱ رستوران در جاده چالوس به دلیل استفاده از مواد غذایی فاسد و سرو مشروبات الکلی


رایگانی گفت: یک‌ شرکت خودروساز داخلی ملزم شد تا پس از تولید خودرو زیر نظر یک‌تیم کارشناسی طی مدت زمانی ۳ تا ۶ ماهه  تست فنی در خصوص سلامت خودرو‌های خود را انجام دهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص عملکرد سازمان تعزیرات جهت جلوگیری از گرانفروشی و تخلفات در استان‌های سیل زده کشور، خاطرنشان کرد: درخصوص جلوگیری از وقوع گرانفروشی دستوری به تمام مدیران استانی ابلاغ شد تا اقدامات ویژه ای را اتخاذ کنند و با حداقل امکانات، حداکثر خدمات رسانی به هموطنان صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات ، دستگاه قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار