۴ مدرسه خیر ساز با ۳۷ کلاس درس در میاندوآب به بهره برداری رسید

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و دو نفر از خیران مدرسه ساز کشور چهار مدرسه خیرساز در شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در  مراسم تجلیل از خیران مدرسه ساز گفت:آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش جزو چهار استان لازم التوجه کشور است و امسال بالغ بر ۵۹۳ هزار دانش آموز در سالتحصیلی جاری در ۴۹۸۷ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

محمدی افزود: سرانه آموزشی استان ۴.۰۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است و این در حالی است که میانگین کشوری ۵.۱۸ متر مربع می‌باشد و آذربایجان غربی در رتبه ۲۹ قرار دارد لذا رفع این معضل نیازمند همت مضاعف دولت و خیرین است.

آیدین رحمانی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در حاشیه افتتاح این مدارس به خبرنگاران گفت: مدرسه ۱۵ کلاسه روشنایی قلم ۴ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال با زیر بنای ۱۶۲۰ متر مربع در مدت یکسال ساخته شده است و مدرسه ۱۰ کلاسه روشنایی پرتویی نیز با زیربنایی به متراژ ۷۳۷ متر مربع با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال طی یکسال اخیر ساخته شده است.

رحمانی ادامه داد: دو مدرسه ۶ کلاسه ۶ و ۷ نیز در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بخش مرحمت آباد میاندوآب ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان غربی ۲۴۹ پروژه با ۲۴۷۵ کلاس درس در حال اجرا داریم، گفت: برای نوسازی این پروژه‌ها ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۱۹ پروژه آن در میاندوآب واقع شده است و امیدواریم با جذب حداکثری اعتبارات و اقدامات لازم در راستای توسعه و تجهیز مدارس شاهد بهسازی تمام مدارس استان باشیم و دانش آموزان ما در فضای امن به تحصیل بپردازند.
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح مدرسه در میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.