باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

اقدامات چشمگیر سازمان نو سازی مدارس در آذربایجان غربی

سفر دور روزه ریس سازمان نوسازی توسعه و تحهیز مدارس کشور به آذربایجان غربی دستاورد‌های ارزشمندی برای توسعه فضا‌های آموزشی استان داشت.

اقدامات چشمگیر سازمان نو سازی مدارس در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،استان آذربایجان غربی یکی از استان های واقع در شمال غرب کشور است که با سه کشور همسایه هم مرز می باشد.در چند دهه گذشته مرز و هم مرزی با کشور های همسایه یک تهدید جدی برای این استان به شمار می رفت و این عامل باعث شد که استان آذربایجان غربی از در بسیاری از شاخص های توسعه از قبیل بهداشت و درمان ،نرخ باسوادی و آموزش  و همچنین سرانه در آمد جزء استان های محروم کشور به شمار آید.

اما در طی چندین سال گذشته با همت مسولان استانی و کشوری این استان توانست در برخی شاخص های توسعه ای جایگاهش را ارتقا دهد،تا دیگر مردمانش شاهد واژه محروم نباشند.

یکی از ارگان هایی که توانست طی چند سال گذشته با کمک خیرین روند احداث و بازسازی مکان ها و فضاهای آموزشی را بهبود ببخشید سازمان تجهیز و نوسازی مدارس استان بود.

اما با توجه به همت بالای خیرین و مسولانی آموزش و پرورش استان،رییس سازمان نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس به مدت دو  مهمان آذربایجان غربی بود.

وی که در این سفر بیش تر به استان های جنوبی استان سفر کرده بود از روند توسعه فضاهای آموزشی رضایت کامل داشت.

مهر الله رخشانی مهر صبح روز پنج شنبه ضمن دیدار با محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی راهی شهرستان‌های نقده و اشنویه شد.
 
 رخشانی مهر از پروژه ۱۲کلاسه تربیت شهر محمدیار نقده که ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به  دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این پروژه قرار گرفت.

همچنین در این سفر، کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسع المهدی و ۱۲کلاسه الزهرای این شهرستان مرزی را به زمین زده شد  و  از مدرسه قنبر اژدری هم که ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد و سپس راهی شهر محمدیار شد تا کلنگ مدرسه ۹کلاسه این شهر را به زمین بزند.
 
رییس سازمان نو سازی توسعه و تجهیز مدارس کشور سپس راهی شهرستان اشنویه شد و از مدرسه ۱۲کلاسه فاطمیه این شهرستان بهره برداری کرد، مدرسه‌ای که در مدت دو سال و با صرف اعتبار بالغ بر یک میلیاردو هفتصد میلیون تومان به اتمام رسیده است.

اقای رخشانی مهر مراسم کلنگ زنی ،مدرسه ۱۲ کلاسه شهید هاشمی نژاد ،تصریح کرد:برای این ساخت این پروژه اعتبار بالغ بر چهار میلیارد و صد میلیون تومان پیش بینی شده است که با مشارکت سازمان نوسازی و پروژه‌های استانی عملیات ساخت این مدرسه بزودی آغاز خواهد شد.
 

سه برابر شدن بودجه سازمان نو سازی توسعه و تجهیز مدارس کشور

وی همچنین در حاشیه این بازدید‌ها از سه برابر شدن بودجه سازمان نو سازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه بودجه این سازمان در سال ۱۳۹۸هزار و هشتصد و پنجاه میلیارد تومان است که امیدواریم با همت و کمک خیرین و تخصیص بموقع اعتبارات تمام پروژه‌های نیمه تمام و یا در دست اجرا به اتمام و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رخشانی مهر در بخش دیگر صحبت‌های خود به مدارس خشتی و بخاری‌های نفتی هم اشاره کرد و گفت: در سطح کشور ۱۱ استان میانگین فضای اموزشی پایین تری نسبت به سایر استان‌ها دارند که ما هم در صدد ان هستیم تا با برنامه ریزی‌های مطلوب و با مساعدت خیرین به داستان همه مدارس خشتی پایان دهیم تا شاهد بروز اتفاقات ناگواری در مدارس نشویم

ایدین رحمانی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اذربایحانغربی هم در ایین بهره برداری از این طرح‌ها از اجرای ۲۴۹پروژه در سطح استان خبر داد و گفت: با همت خیرین و سازمان نوسازی اعتبار بالغ بر ۲۳۲میلیارد تومان پیش بینی شده است که با اتمام این پروژه‌ها جایگاه نامناسب فضا‌های اموزشی این استان بصورت قابل توجهی ارتقا و تا حدودی به حد استاندار کشوری خواهد رسید.

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در دومین روز از سفر به آذربایجان غربی از چندین طرح بازدید و کلنگ احداث چندین مدرسه را نیز به زمین زد.

با حضور رخشانی مهر و مسولین شهرستان ارومیه کلنگ دبیرستان ۱۲کلاسه روستای ریحان اباد ارومیه در زمینی به مساحت بیش ازچهار هزار متر مربع به زمین زده شد.

در ادامه همچنین از مدارس ۲۴ کلاسه شهدای این روستا نیز بازدید شد و رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور قول تخصیص اعتبار پنجاه درصد مدرسه خیر ساز خانم سیمین اسدی اذر را صادر کرد.

وی  از مدرسه ۱۶کلاسه امام صادق(ع) و مدرسه ۹کلاسه حجاب منطقه محروم اسلام اباد ارومیه هم بازدید و بر اهمیت حل مسایل و مشکلات مدارس این مناطق تاکید کرد.

رخشانی مهر در ادامه این بازدید هااز مدرسه ۱۲کلاسه کوی سالار ارومیه که از پیشرفت فیزیکی۳۰درصدی برخوردار است بازدید کرد و گفت: برای اتمام این پروژه اعتبار بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان پیش بینی شده است.

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در روستای کولق ارومیه هم پای درد دل اهالی این روستای محروم نسشت وقول محوطه سازی و تجهیز مدرسه شش کلاسه این روستا را هم داد.

وی ادامه داد: درصورت حل شدن مسایل و مشکلات این روستا تعداد زیادی از دانش اموزان کولق که جهت تحصیل به شهر مهاجرت کرده اند برای ادامه تحصیل به مدرسه خودشون باز خواهند گشت.

سفر دست پر مهر الله رخشانی مهر به ارومیه خالی از لطف نبود و کلنگ مدرسه شش کلاسه روستای چنقرالوی یکان هم به زمین زده شد و مقرر شد بعد از بررسی و انجام مطالعه و تایید عملیات اغاز این پروژه هم شروع شود.

مدرسه پنچ کلاسه فعلی این روستا از سال ۱۳۸۴دستور تخریب و یا بازسازی ان صادر شده بود که تا کنون هیچ اقدامی مبنی بر تخریب یا بازسازی ان ترتیب داده نشده بود.

در ادامه  رخشانی مهر به بخش انزل رفت و کلنگ مدرسه شش کلاسه روستای گل تپه این روستا را به زمین زد این مدرسه با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو دویست میلیون تومان بزودی کار عملیاتی خود را اغاز خواهد کرد.

رییس سازمان نو سازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با استقبال خوب مردم قوشچی وارد این شهر شد و از پروژه 9 کلاسه سمیه این شهر بازدید و بر اتمام این پروژه قول مساعد داد.

وی گفت: این مدرسه از پیشرفت فیزیکی ۳۵دزصدی برخوردار است که با تخصیص این اعتبار و مساعدت سازمان نو سازی شاهد اغاز مجدد عملیات ساخت پروژه خواهیم بود.

مهر للله رخشانی مهر همچنین به همراهی هادی بهادری یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،مدیر کل اموزش و پرورش اذربایجان غربی، مدیر کل نو سازی توسعه و تحهیز مدارس استان و امام جمعه این شهر از مدرسه شبانه روزی امام خمینی(ره)قوشچی هم بازدید و از نزدیک مسایل و مشکلات این مدرسه را پیگیر شدند.

وی همچنین از مدرسه شبانه روزی دخترانه شهر قولنجی هم بازدید کرد و از اختصاص دو میلیاردو پانصد میلیون تومان برای اتمام این پروژه خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیست درصدی همراه است که با تخصیص این اعتبار مدرسه شبانه روزی قولنجی بزودی عملیات ساختش اغاز خواهد شد

گفتنی است،سفر دور روزه ریس سازمان نوسازی توسعه و تحهیز مدارس کشور به آذربایجان غربی دستاورد‌های ارزشمندی برای توسعه فضا‌های آموزشی استان داشت.

رییس سازمان نو سازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از پروژه‌های نیمه تمام شهر قوشچی و قولنجی ارومیه بازدید کرد

در این بازدید رخشانی مهر از تخصیص اعتبار دو میلیاردو پانصد میلیون تومانی برای اتمام مدرسه 9 کلاسه قولنجی خبر داد و گفت: این مدرسه از پیشرفت 30 درصدی برخوردار است که با تخصیص این اعتبار بزودی عملیات ساخت این مدرسه اغاز خواهد شد.

وی همچنین با استقبال امام جمعه و مردم قوشچی از مدرسه شبانه روزی امام خمینی( ره) و مدرسه نیمه تمام نه کلاسه این شهر که پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی برخوردار است هم بازدید و از نزدیک مسایل و مشکلات این مدرسه را پیگیر شدو برای اتمام این پروژه قول مساعد داد.

بهادری یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید‌ها گفت: با کمک خیرین، طرح‌های ملی و طرح‌های استانی و مساعدت‌های سازمان نوسازی کشور بزودی تغییر تحول اساسی در نوسازی و تجهیز مدارس ارومیه شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام عباسی امام جمعه قوشچی هم از مسولین خواست در راستای توسعه فضا‌های اموزشی مناطق محروم و روستا‌ها که از میانگین فضای اموزشی پایین تری برخوردار هستند اهتمام ویژه داشته باشند.

 

گزارش از بیوک آقایی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.