۲۰۰۰ بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی جذب مدارس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۰۰۰ نفر بازماندگان از تحصیل استان در گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال به چرخه تحصیل بازگشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران افزود: امسال براساس اعلام مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از آمار کل دانش آموزان ۶ تا ۱۶ سال در مقطع ابتدایی ۶ هزار و ۸۷۴ نفر براساس پالایش اسمی بازمانده از تحصیل شناسایی شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۷ نفر شناسایی نهایی شده و بقیه قابل شناسایی نبود و ۶۴۳ نفر آنان در ابتدای سال تحصیلی جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: از ۶۹۶ نفر باقی مانده که شرایط تحصیلی دارند نیز مقرر شده تا ۴۷۰ نفر به تدریج به مدرسه بازگردند و بقیه به علت شرایط زندگی که داشتند امکان جذب نداشتند.

محمدی اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم بعد از بررسی تعداد دانش آموزانی که سال قبل در حال تحصیل بودند و امسال از تحصیل بازمانده اند ۱۴ هزار و ۵۴۲ نفر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌ها محرز شد که سه هزار و ۴۶۱ نفر امکان بازگشت به مدرسه را به علت مهاجرت یا فوت ندارند.

وی گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۷۲۰ نفر امکان بازگشت به مدرسه داشتند که یکهزار و ۳۶۱ نفر جذب شدند.

محمدی بیان کرد: برنامه ریزی شده از ۹ هزار و ۷۲۰ نفر شناسایی شده که امکان تحصیل و بازگشت دارند ۲ هزار و ۱۰۰ نفر جذب شوند.

وی افزود: ۲ هزار و چهار نفردر ۲ مقطع یاد شده امسال جذب مدارس شده اند و برنامه زیری شده تا ۲ هزار و ۵۷۰ نفر نیز در ماه‌های آینده به چرخه تحصیل باز گردند.

 محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی پیش از این طی جلسه‌ای از عزم جدی دولت برای حل معضل بازماندگان از تحصیل استان خبر داده بود و با تاکید بر اینکه استانداری اهتمام کامل در رفع مشکلات سرانه فضا و توسعه شاخص‌های آموزشی دارد افزود: آذربایجان غربی در بخش شاخص‌های آموزشی و بازماندگان از تحصیل وضعیت نامطلوبی دارد و مسئولان ذی ربط باید با شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان اقدام کنند و استانداری آذربایجان غربی نیز هزینه‌های لازم برای تحقق این امر را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام /ا

شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.