پیشنهاد آمریکا به کره شمالی برای دیدار سران دو کشور در ماه فوریه

آمریکا به کره شمالی پیشنهاد داده است تا نشست سران دو کشور در نیمه ماه فوریه در ویتنام برگزار شود.

پیشنهاد آمریکا به کره شمالی برای دیدار سران دو کشور در ماه فوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آمریکا به کره شمالی پیشنهاد داده است تا نشست سران دو کشور در نیمه ماه فوریه در ویتنام برگزار شود.

روزنامه «یوموری» ژاپن به نقل از منابع دیپماتیک ژاپنی، آمریکایی و کره شمالی اعلام کرد: پیونگ یانگ در حال بررسی این پیشنهاد است و تاکنون پاسخ رسمی خود را اعلام نکرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سفر به چین اعلام کرد آماده انجام هر گونه تلاشی برای برگزاری دیدار دوم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

کیم جونگ اون در سخنرانی سال نوی میلادی نیز گفت آماده است در هر زمانی با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. اما هشدار داد که اگر واشنگتن بخواهد صبر کشورش را امتحان کند و با تحریم‌ها بر آن فشار وارد کند سیاست خود در قبال آمریکا را تغییر خواهد داد.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ۱۲ مه ۲۰۱۸ در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند و درباره عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای و متوقف شدن آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ در ازای تسهیلات اقتصادی و کاهش تحریم‌ها به توافق‌های اولیه دست یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار