راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان گفت: ائمه جمعه همواره مبلغ و حامی سنت حسنه وقف هستند و به همین دلیل، طرح راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه را در دستور کار داریم.

وی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را نهادی ارزشی و انقلابی توصیف کرد و افزود : ائمه جمعه در احیای سنت حسنه وقف نقش موثری ایفا کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه از پیروزی انقلاب تا سال ۹۰، ۱۸۴ وقف در گیلان داشتیم، گفت: از سال ۹۰ تاکنون به برکت استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به ویژه ائمه جمعه در تبلیغ وقف، ۲۱۰ وقف جدید در گیلان ثبت شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، یکی از مهمترین کارکرد‌های ائمه جمعه درحوزه وقف را اعتماد سازی به کارگزاران وقف دانست و افزود: اگر مردم توسط معتمدان منطقه که ائمه جمعه مهمترین این معتمدین هستند مطمئن شوند درآمد وقف طبق نیات واقف هزینه می‌شود به وقف رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بر همین اساس اوقاف گیلان طرح راه اندازی مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه را دنبال کرده و تاکنون در برخی دفاتر ائمه جمعه، مرکز مشاوره وقف راه اندازی شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: ائمه جمعه به نیاز هر شهرستان واقف هستند و در صورت مراجعه واقفان به شکل مطلوب تری قادر به راهنمایی و جهت دهی به نیات واقفان هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان پیشنهاد کرد تفاهنامه‌ای بین اوقاف استان و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان در خصوص افزایش همکاری‌های برای تبلیغ وقف منعقد شود.

همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام، ولی عادلی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز با اعلام امادگی در خصوص گسترش همکاری با اوقاف و امور خیریه استان گفت: همه خادم نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید برای پیشبرد اهداف متعالی این نظام هم افزایی و همکاری داشته باشیم.

وی افزود: افتخار موفقیت یک فرد و مجموعه در نظام جمهوری ایران متعلق به همه افراد جامعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، نماز جمعه را تریبون نظام دانست و تصریح کرد: یکی از اثرگذارترین و مهمترین کانون‌های تبلیغات در کشور همین نماز جمعه‌ها هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

مراکز مشاوره وقف در دفاتر ائمه جمعه در حال راه اندازی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.