راه اندازی مرکز مشاوره وقف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان /۲۵ درصد از مراکز درمانی و خدمات پزشکی کشور موقوفه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی مرکز مشاوره وقف در دانشگاه علوم پزشکی باهدف توسعه بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست مجمع خیران سلامت لاهیجان در آموزشکده فنی شهید رجایی این شهرستان گفت: در راستای ارتقای بهداشت عمومی مرکز مشاوره وقف در دانشگاه علوم پزشکی استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: به زودی تفاهم نامه‌ای میان اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی منعقد خواهد شد تا زمینه برای شناسایی موقوفات درمانی و راه اندازی موقوفات جدید در این حوزه بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه، ۲۵ درصد از مراکز درمانی و خدمات پزشکی کشور موقوفه هستند، گفت: مطمئن‌ترین چتر حمایتی حوزه سلامت سنت وقف است.

حجت الاسلام ستارعلیزاده با اشاره به اینکه، اوقاف به دنبال تولی گری نیست، افزود: سازمان اوقاف به دنبال ترویج فرهنگ وقف است و همواره مبلغ این فرهنگ متعالی بوده است.

وی خواستار برنامه محور کردن مجمع وقف و سلامت شد و گفت: راه اندازی مرکز مشاوره وقف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این امر کمک می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، خیران لاهیجانی را از پیشگامان وقف در گیلان معرفی کرد و افزود: یکی از بزرگترین وقف‌های پس از انقلاب در گیلان متعلق به بانو صغری المعی است که بازارچه‌ای به ارزش ۹ میلیارد تومان را وقف کرده است.

حجت الاسلام ستارعلیزاده به تجربه وقف مشارکتی در ثبت موقوفات جدید در گیلان اشاره کرد و گفت: وقف مشارکتی زمینه ساز بهترین خدمات در حوزه سلامت می‌شود.

وی از نمایندگان حاضر در این نشست هم خواست درباره تصویب مجدد انتشار اوراق وقف در قالب عقد صلح بررسی و مطالعه داشته باشند چرا که انتشار این اوراق در سال‌های گذشته منجر به آغاز احداث ۲ بیمارستان در شیراز و شهر ری شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

تشکیل مرکز مشاوره وقف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.