مراکز وقف در ادارات گیلان راه اندازی می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای طرح راه اندازی مراکز وقف در ادارات استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش یاوران وقف در تالش گفت: طرح تاسیس مراکز وقف در ادارات استان با هدف کاهش مشکلات و رفع نیازمندی‌های روز جامعه اجرا می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح خیر خواهانه، همچنین اصحاب وقف برای ترویج وقف مشارکتی نیز می‌کوشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه وقف، ابزاری برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور است گفت: تلاش کردیم بر اساس نیاز‌های روز جامعه عناوین جدید وقف در اختیار واقفان خیر اندیش قرار گیرد تا بتوانیم با یاری و کمک یکدیگر مشکلات و نیاز‌های روز جامعه را برطرف سازیم.

همچنین آیت الله احمد پروایی، نماینده مردم تالش در مجلس خبرگان رهبری در این همایش با بیان اینکه وقف از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است گفت: وقف مصادق تمام و کمال باقیات الصالحات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وقف را از مصادیق قرض الحسنه دانست و افزود: وقف یک سرمایه گذاری ماندگار است که در دنیا از انسان نام نیک باقی می‌گذارد و در آخرت هم مایه سربلندی است.

در ادامه همایش یاوران وقف سیدعیسی مهدوی، فرماندار تالش نیز با بیان اینکه ترویج وقف یک هدف بزرگ انسانی و اسلامی است گفت: وقف، یک کار انسانی بزرگ است که اسلام به طور ویژه به آن پرداخته است.

وی افزود: با جهت دهی به نیات واقفان می‌توانیم بسیاری از نیازمندی‌های روز جامعه را کاهش دهیم.

در پایان همایش یاوران وقف از ۳۴ نفر از واقفان، خیران و اصحاب وقف شهرستان تالش قدردانی شد.

 

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی مراکز وقف در ادارات گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.