رئیس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی در تولید فناورانه مشکلی ندارد

رییس جهاد دانشگاهی کشور یکی از اهداف مهم که جهاد دانشگاهی را توسعه علمی فناورانه و تجاری سازی آن در داخل کشور بر اساس استعداد‌ها و پتانسیل‌ها دانست

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی: در جلسه‌ای که با حضور صنعت گران، پژوهشگران و روسای دانشگاه‌های اسفراین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: یکی از اهداف مهمی که جهاددانشگاهی از ابتدا آن را دنبال کرده توسعه علمی فناورانه و تجاری سازی آن در داخل کشور بر اساس استعداد‌ها و پتانسیل‌ها بوده است.

وی افزود: به همین دلیل در بسیاری از حوزه‌ها همچون حوزه‌های فنی، پزشکی، مهندسی و ... سعی شده تا مشکلات را با نگاه کاربردی مرتفع کنیم و بعد از آن پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا دستاورد‌ها به مرحله اجرا و به مرحله تجاری سازی برسد.

طیبی در ادامه با ابراز خوشحالی از بازدید از صنایع اسفراین و آشنایی با آن‌ها اظهار کرد: اعلام همکاری خود را برای انجام فعالیت‌های فن آورانه در حوزه فولاد و یا فولاد آلیاژی در این شهرستان اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: علاوه بر آن جهاد دانشگاهی آمادگی کامل دارد تا در حوزه انجام پژوهش مرتبط با سالک و موضوع نابینایی در روستای چهار برج اسفراین، پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

طیبی تصریح کرد: اگر در دانشگاه‌ها موضوع حمایت از تولید ملی در دستور کار قرار می‌گیرد، برای تحقق آن نیاز به فناوری داریم و فناوری نیز نیازمند علم و دانش است و باید این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /ی

 

رئیس جهاد دانشگاهی در بجنورد

برچسب ها: کشاورزی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.