توزیع بذر مناسب بهترین راهکار برای افزایش محصولات کشاورزان

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع بذر مناسب بهترین راهکار برای افزایش محصولات کشاورزان است.

توزیع بذر مناسب بهترین راهکار برای افزایش محصولات کشاورزانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد رفع موانع تولید و سرمایه گذاری کاشمر گفت: بجای اینکه فشار به کشاورزان بیاوریم که از آب کمتر استفاده کنند یک بذر مناسب پیشنهاد بدهیم که با همان مقدار اب بتوانند محصول بیشتر و بهتری تولید کنند.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت و برخورد آب منطقه‌ای با کشاورزان تصریح کرد: متأسفانه آب منطقه‌ای درزمانی که کشاورزان قصد برداشت محصولاتشان رادارند پا روی گلویشان می‌گذارد و درنهایت ناجوانمردی از آنان گروگان‌گیری می‌کند که این کار درستی نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت:تنها در دو هفته اخیر مجموع اعداد و ارقامی که از سوی کشاورزان به دست من رسیده است بالغ‌بر ۲ میلیارد تومان جریمه اعلامی به کشاورزان است.

بنیادی با بیان اینکه تنها در یک مورد برای چاه موتور آب کشاورزی که معیشت ۲۰۰ خانوار ساکن یک روستا را تأمین می‌کند ۲۰۰ میلیون تومان جریمه اعلام‌شده است افزود: اگر بر اساس قانون حفاظت منابع آب قرار بر جریمه است چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی نشده است.

وی با ابراز گلایه از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به‌عنوان متولی بخش کشاورزی تصریح کرد:متولیان بخش کشاورزی در سطح استان و شهرستان نباید در موضوع آب تعارف داشته باشند چرا که باید در جلسات و تصمیم‌گیری‌هایی که می‌شود دغدغه کشاورزان را پیگیری کنند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نحوه برخورد و مدیریت چکشی صحیح نیست گفت: در شرایطی که کشاورز بر اساس دبی چاه موتور یک باغ احداث کرده شایسته نیست که حالا به آن فشار وارد کنیم به همین دلیل است که کسی در روستا‌ها نمی‌ماند.

بنیادی افزود: که اگرچه جهاد کشاورزی روش‌های نوین آبیاری را انجام می‌دهد، اما به‌دلیل عدم توزیع بذر مناسب و خوب هنوز نتوانسته افزایش میزان تولید را انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای باید با در خصوص رفع مشکلات کشاورزان به تفاهم برسند تصریح کرد: در شرایطی که مشکلات کشاورزان در این زمینه برطرف نشود به سهم خودم کشاورزان را تشویق به برگزاری تجمع می‌کنم چرا که حل مشکلات از کلام گذشته است.
 
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در برخی از چاه موتور‌ها به بهانه به‌روزرسانی و تعمیرات مبالغی از کشاورزان دریافت شده است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده گزارشی در این خصوص از سوی مدیریت آب منطقه‌ای استان ارائه شود، اما متأسفانه تاکنون انجام‌نشده است.

بنیادی با تأکید بر این‌که برخی اقدامات و فعالیت‌ها منجر به نارضایتی مردم در شرایط حساس کنونی می‌شود؛ گفت: مطالبی که به‌عنوان نماینده می‌زنم در حقیقت درد دل کشاورزان است.
 
انتهای پیام//و.ت
 

حل مشکلات از کلام گذشته است

برچسب ها: کشاورزی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.