مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

موضوع آب باید به یک دغدغه جدی تبدیل شود/کشاورزی باید به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای حرکت کند

موضوع آب باید به یک دغدغه جدی تبدیل شود/کشاورزی باید به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای حرکت کندمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: درحال حاضر با این وضعیت بحرانی آب، باید کشاورزی ما به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای حرکت کند.
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدعلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در جلسه ستاد رفع موانع تولید و سرمایه گذاری کاشمر گفت: با تجدیدنظر در مصرف آب در صورتی کشاورزان به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای پیش برود تا حدودی بحران یک میلیاردی آب خراسان رضوی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سفره‌های آب زیرزمینی در حال نابود شدن است تصریح کرد: متأسفانه در دشت کاشمر سالانه شاهد افت ۱.۵ متری سطح آب زیرزمینی هستیم و اگر این روند به همین منوال ادامه یابد قطعاً با مشکلات عدیده‌ای همچون شوری آب و نشست زمین روبرو خواهیم شد.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان این‌که خوشبختانه در حوزه آب‌کار‌های خوبی انجام‌شده است به‌طوری‌که امروز تمام شهر‌ها و روستا‌های بالای ۱۵ خانوار جمعیت از آب شرب سالم بهداشتی برخوردار هستند گفت: چاره‌ای جز این نداریم که موضوع آب را به یک دغدغه جدی برای تمام تبدیل کنیم.

علایی بااشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم را در این زمینه اجرا و فراهم کنیم افزود: اعتقاد ندارم که آب منطقه‌ای به‌تن‌هایی می‌تواند معضل چاه‌های غیرمجاز را حل کند.

وی تصریح کرد: برای ۲۸ شهرستان خراسان رضوی سیمای آب تهیه شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است؛ برای ۳۷ محدوده مطالعاتی هم طرح تهیه کردیم و دشت به دشت وضعیت آن را به لحاظ میانگین آب تجدیدپذیر، کسری مخزن، اضافه برداشت، افت سفره و نسبت‌های آن را تعیین کردیم.
 
انتهای پیام//و.ت
 

قطعاً با مشکلات عدیده‌ای در موضوع آب مواجه خواهیم شد

برچسب ها: آب و فاضلاب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.