مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در راهبری بانک‌های استان

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در راهبری بانک‌های استان تاکید کرد.

لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در راهبری بانک‌های استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛داود غفارپور جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره امور شعب استان آذربایجان غربی بانک ملی ایران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد کرد بر اساس شعار سال و لزوم هدایت بانک‌های استان در راستای حمایت از کالا و تولید داخلی به ویژه بانک‌های خصوصی، با توجه به اینکه بانک ملی متولی دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها است با همدلی و همکاری بیشتر دستگا‌های اجرایی با بانک‌ها بتوانیم اقدامات ملموس و موثری را در راستای حمایت از تولید از جمله تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی استان، شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به افزایش مطالبات معوق بانک‌های استان در ۱۲ ماه گذشته، در راستای وصول این مطالبات می‌توان اقدام به تشکیل کمیته تخصصی ارزیابی و رتبه بندی اعتباری مشتریان کرد و همچنین با هدایت منابع بانکی به سمت کارآفرینان واقعی و ارائه خدمات مطلوب‌تر بانکی به مردم افزایش رفاه و رضایت مردم، از سیستم بانکی و اقتصاد استان را فراهم کنیم.

غفارپور با تأکید بر تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری ذیل بانک‌ها اضافه کرد: اجرای سیاست مطلوب یکسان‌سازی نرخ سود سپرده‌های بانکی به مشتریان توسط بانک‌ها، با هدف رقابت پذیری بانکی امکان پذیر خواهد بود.

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از مدیرشعب بانک ملی و رئیس شعبه مرکزی بانک ملی ارومیه اعلام کرد: با همت و مشارکت مسئولان استانی با عاملیت بانک ملی، اداره کل متبوع موفق به تخصیص پنج هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی شد که از این میزان، چهار هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال با ۸۷ درصد جذب شد.

در ادامه این مراسم، عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر الزام رعایت بهداشت اعتباری در بانک ملی ایران گفت: افزایش نقدینگی در سیستم بانکی باید حساب شده و تحت کنترل باشد.

مسعود خاتونی با اشاره به لزوم گشایش اعتبارات اسنادی در بانک اظهار کرد: اکنون وضعیت NPL بانک مطلوب است، اما روند بهبود باید ادامه دار باشد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به سامانه‌های جدید الکترونیکی بیان کرد: بانک ملی ایران خدمات ارزنده‌ای از قبیل: بانک آفیسر، اپلیکیشن بام و پیام رسان بله به نظام بانکی عرضه کرده که می‌توانند بسیاری از امور مورد نیاز مشتریان را تسهیل کنند و هدف اصلی در بانک نیز همان خدمت رسانی سریع‌تر و آسان‌تر به مردم است.

همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های استان آذربایجان غربی و هم مرزی آن با چهار کشور، بازار خوبی را در این منطقه شاهد هستیم که باید افزایش حداکثری سهم در این بازار و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/م

 

مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره امور شعب استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.