لزوم توجه والدین به کیف مدرسه دانش آموزان

این روزها که بازار خرید لوازم التحریر حسابی داغ است والدین باید در انتخاب کیف مناسب دقت بیشتری داشته باشند.

لزوم توجه والدین به کیف مدرسه دانش آموزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ با پایان یافتن فصل داغ تابستان و آغاز ماه تلاش و کوشش، بازار لوازم التحریر حسابی داغ است و دانش آموزان حسابی در تکاپو خرید هستند از دفتر و کتاب گرفته تا کیف و کفش؛ اما آن چیزی که برای خانواده‌های مهم هست انتخاب یک کیف مناسب برای دانش آموزان است.

تنوع کیف مدارس و نیز آسیب‌هایی که در اثر حمل آن به دانش آموزان وارد می‌شود و از طرفی ارائه تکالیف سنگین از سوی معلمان، سبب شده تا والدین همواره به هنگام خرید کیف برای فرزند این دغدغه را داشته باشند که کدام کیف فشار کمتری به دانش آموز وارد می‌آورد.

این قشر آینده ساز که در سن رشد قرار گرفته اند بنابراین انتخاب یک کیف مناسب و استاندار از مهمترین الویت‌های این روز‌های والدین به شمار می‌رود.

حبیبی کارشناس بهداشت مدارس معاونت امور بهداشتی آذربایجان غربی گفت:بهترین نوع کیف برای دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی استفاده کوله پشتی است، زیرا البته کوله پشتی از کیف بهتر است، زیرا کیف یک طرفه به بدن فشار می‌آورد، اما کوله پشتی سنگینی خود را به طور متوازن‌تر به بدن وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزن نامناسب کوله پشتی باعث اختلال در ستون فقرات و تغییرات در اندام دانش آموزان می‌شود، ادامه داد:رعایت چند نقطه در انتخاب کوله پشتی از جمله سبک بودن کیف، قابل شستشو بودن، داشتن بند‌های پهن، ابری بودن تکیه گاه کوله و همچنین متناسب بودن جثه‌ی دانش آموز از مهمترین نکات در انتخاب کوله پشتی است.

حبیبی با بیان اینکه وزن کوله پشتی همراه با محتویات داخل آن باید ۱۰ درصد وزن کودک را شامل شود، افزود: میزان حمل کتاب و وسایل تحریر باید متناسب با وزن کودک باشد و بهتر است که دانش آموزان دبستانی روزانه بیش از دو کیلوگرم و یا حداکثر سه کیلوگرم وزن را حمل نکنند.

کارشناس بهداشت مدارس معاونت امور بهداشتی آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه ۸۵ درصد از دانش آموزان در مدارس از کوله پشتی استفاده می‌کنند، استانداردسازی کوله‌ها امری ضروری است که باید علاوه بر دانش آموزان، اولیا و مدیران مدرسه نیز در تحقق آن اهتمام ورزند.

 مازیار جلیلی آزاد متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان اینکه کیف سبک تر سلامتی دانش آموزان را به همراه دارد، افزود:اگر دانش آموزان در طولانی مدت از کیف‌های غیر استاندارد و نامناسب استفاده کنند ساختار قامتی آن‌ها در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: حمل کیف‌های سنگین و کوله پشتی‌های یک طرفه و غیر استاندارد موجب فشار بر اندام‌های اسکلتی و قامتی دانش آموزان می‌شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت:والدین باید نحوه استفاده از کیف و کوله پشتی را برای فرزندانشان آموزش دهند، چرا که در صورت حمل غیر اصولی و طولانی مدت کیف‌های غیر استاندارد باعث آسیب‌های ستون فقرات از قبیل: انحرافات جانبی ستون فقرات، آسیب‌های مفضلی و گودی کمر خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی

 

درخرید کیف مدرسه دقت کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.