عید قربان تکیه بر تقوا و توحید الهی است

خطیب نماز عید قربان در بافران نائین گفت: اوج تقوای الهی این است که از منیات و هواهای نفسانی دل کنده و سیره ابراهیمی را در زندگی خود جاری کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حبیبی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان تقوا را لازمه درک حقیقت و فلسفه وجودی عید سعید قربان دانست و افزود: این عید بزرگ و وحدت بخش جهان اسلام زمینه‌ای برای رسیدن انسان به مقام قرب الهی با تکیه بر عنصر تقوا است.

وی افزود : تنها عملی که در قرآن بر آن تاکید شده است قربانی کردن است که اگر با تقوای الهی همراه شود اوج می گیرد و به خداوند می رسد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انسان همیشه در حال امتحان الهی بوده و سخت ترین امتحان ها برای انسان های بزرگ است، افزود: در تمام صحنه های زندگانی باید برای جلب رضایت پروردگار تلاش کنیم.
حجت الاسلام حبیبی با بیان اینکه تسلیم محض خدا بودن از دیگر درس‌های عید قربان است، افزود: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

وی تسلیم محض خدا بودن از دیگر درس‌های عید قربان دانست و افزود: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

خطیب نماز عید قربان تاکید کرد: آن چیزی که تا امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را سر پا نگه داشته ایمان، تقوا، توکل و میدان داری همه مدیران در زیر چتر ولایت فقیه است.

وی خدمت‌رسانی بهینه به مردم و رفع زمینه‌های نارضایتی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را وظیفه اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید اهتمام ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.
حجت الاسلام حبیبی در پایان خاطرنشان کرد : دشمنان ایران اسلامی امروز به دنبال القای حس ناامیدی و نارضایتی عمومی از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند اما این آرزو را به گور خواهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار