آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از روشن شدن ماجرای فروش اردوگاه باهنر تا انحلال سه مدرسه غیردولتی متخلف پایتخت

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون شفاف سازی ماجرای فروش اردگاه باهنر سپری شد.

از روشن شدن ماجرای فروش اردوگاه باهنر تا انحلال سه مدرسه غیردولتی متخلف پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری نظیر انحلال سه مدرسه غیردولتی پایتخت، روشن شدن ماجرای فروش اردوگاه باهنر و تصمیم گیری برای اعمال سوابق تحصیلی تا 2 هفته آینده سپری شد.

مدارس؛ هزینه هاى جاری را از افزایش قیمت روپوش دانش آموزی تامین نکنند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجبار اولیا توسط برخی از مدارس برای تهیه روپوش دانش‌آموزان از یک تولیدی خاص اظهار کرد: مدارس برای دریافت بخشی از هزینه‌های تحصیلی نباید اقدامی انجام دهند که اجحافی در حق مردم صورت گیرد.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای با تولیدی، قراردادی برای روپوش دانش آموزان امضا کند و این کار منجر به کاهش هزینه شود این مسئله کاملا توجیه پذیر است، اما اگر مدرسه‌ای بخواهد با این کار بخشی از هزینه‌های جاری خود را جبران کند و این مسئله باعث افزایش قیمت روپوش دانش‌آموزان شود اقدامی غیرقانونی است و آموزش و پرورش با آن برخورد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هزینه روپوش دانش‌آموزان صرفا باید برای تهیه روپوش به وسیله اولیا باشد و نباید در این مسئله جبران برخی از هزینه‌های جاری مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

پرداخت اقساط اردوگاه باهنر رصد می‌شود/ اجازه فروش اموال دولتی را نداریم

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره ماجرای واگذاری اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: اصلا موضوع فروش اردوگاه مطرح نیست و اجازه نداریم که ملک دولتی را به فروش رسانیم.

وی به روند واگذاری اردوگاه باهنر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ با استناد به تبصره ۱۲ قانون بودجه، اوراق صکوک در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و آموزش و پرورش هم از این فرصت قانونی استفاده کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به استفاده از اوراق صکوک، ملکی به عنوان اجاره به شرط تملیک باید در نظر گرفته شود بر همین اساس وثیقه ملکی در نظر گرفته شد و بعد از سررسید، وثیقه ملکی عینا عودت داده می‌شود.

الهیار ترکمن بااشاره به اینکه اکنون اردوگاه باهنر در قالب وثیقه در اختیار قرار گرفته است، تاکید کرد: به ازای ۴ هزار میلیارد تومان اوراق صکوک تاکنون سازمان برنامه و بودجه اقساط را پرداخت کرده است و آموزش‌وپرورش هم این موضوع را رصد می‌کند تا پرداخت‌ها به موقع و در سررسید خود انجام شود.

تصمیم گیری درباره اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ تا ۲ هفته دیگر

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور از سال آینده اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با رئیس سازمان سنجش داشتیم و گزارش کاملی درباره این قانون ارائه شد که بنابر این گزارش مقرر شد تا کمیته آموزش عالی مجلس به مدت ۲ هفته بررسی‌های بیشتری درباره اعمال سوابق تحصیلی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته قانونی که در کمیته پذیرش دانشجو مطرح شده ضمانت اجرایی دارد و نیازی نیست تا مجلس آن را تصویب کند چرا که این شورا کاملا قانونی است و سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت در این مجموعه حضور دارند؛ هرچند موضوع رسیدگی به کنکور پیش از این در مجلس مطرح شده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اکنون کمیته پذیرش دانشجو باید دستور العمل‌هایی را برای اجرای این قانون تنظیم کند؛ گفت: مجلس با توجه به مأموریت نظارت بر اجرای قانون، بررسی‌های بیشتر روی تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را انجام می‌دهد.

انحلال ۳ مدرسه غیردولتی متخلف پایتخت

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی طی دو ماه گذشته ۱۲۰ گزارش مردمی داشتیم که بعد از بررسی‌های بازرسان مدارس غیردولتی حدود ۲۲تخلف در مدارس محرز شد که به شورای نظارت شهر تهران ارجاع دادیم و در نهایت به ۱۷ تذکر، ۳ لغو ابلاغ مدیر و سه لغو ابلاغ مدرسه منجر شد.

وی بیان کرد: در مواردی که لغو ابلاغ برای مدرسه در نظر گرفته شد تخلفاتی همچون اخذ شهریه اضافی، استفاده از نیرو‌های غیر همجنس، رعایت نکردن دستورالعمل ثبت نام از نظر سن و تخطی از دستورالعمل‌های صادره از سوی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است.

زینی وند درباره انواع شهریه‌ای که در مدارس غیردولتی وجو دارد، گفت: شهریه براساس الگوی تعیین شهریه و مبتنی بر برنامه پرورشی و آموزشی است که از سوی آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

وی افزود: شهریه‌ای تحت عنوان شهریه مصوب داریم که براساس ساعات درسی و فوق برنامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است و آنچه اولیا باید هنگام ثبت‌نام پرداخت کنند؛ این مبلغ است که تحت عنوان شهریه ثابت یا مصوب در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ادامه داد: چند هزینه تحت عنوان هزینه‌های اختیاری در الگوی شهریه مشخص کردیم که از جمله این موارد می‌توان به هزینه فعالیت‌های تابستانی اشاره کرد؛ مدارسی که فعالیت‌های تابستانی دارند و برنامه‌ها را برای خانواده‌ها تشریح کردند، اجازه دریافت این هزینه را دارند.

مهلت ثبت نام مهارت آموزان آزمون اصلح تمدید شد

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از تکمیل نشدن فرآیند ثبت­ نام مهارت­ آموزان ورودی سال ۱۳۹۵ برای شرکت در بخش کتبی اصلح خبر داد و گفت: زمان ثبت ­نام تا روز شنبه ۶ مرداد ماه سال جاری تمدید شد.

وی تاکید کرد: پس از پایان مهلت مقرر سامانه ثبت ­نام بسته و تمدید زمان ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود همچنین دانشگاه در قبال عدم ثبت­ نام مهارت­ آموزان مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در ادامه از فراهم آمدن تمهیدات لازم توسط سرپرستان مدیریت پردیس‌های استانی در راستای اجرای بخش کتبی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۵ در ۲۴ مرداد ماه سال جاری سخن گفت و افزود: رعایت برخی موارد برای اجرای هر چه بهتر آزمون و هماهنگی با مرکز سنجش این معاونت لازم و ضروری است.

گلایه بطحایی از جوسازی‌ها در مورد حجاب دانش آموزان المپیادی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی گفت:: در شرایط ناجوانمردانه، ایران میزبان بیش از ۷۰ کشور بوده است و حدود ۵۱۰ نفر از نخبگان در المپیاد علمی در سطح جهانی شرکت کردند و دانش آموزان امروز بعد از حدود یک هفته مسابقه مدال‌های خودشان را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: به نمایندگی از مردم ایران به بهترین شکل المپیاد را برگزار کردیم و دست اندرکاران IBO اعتراف می‌کردند طی ۱۵ تا ۱۶ سال اخیر کیفیت مسابقات کم نظیر بوده است و دست اندرکاران بهترین شکل برگزاری المپیاد را شاهد بودند.

در مورد موضوع حجاب شرکت کنندگان در المپیاد زیست شناسی گفت: در یکی دو مورد شرکت کنندگان به طور سهوی حجاب نداشتند، اما حفظ حجاب در حد مطلوب رعایت شد و باید گلایه کنم که گاهی در شبکه‌های اجتماعی همه تلاش‌ها و دستاورد‌ها نادیده گرفته می‌شود، دانش آموزی از کشوری اروپایی آمده و سهوی حجابش افتاده است، اما برخی با بی اخلاقی تلاش می‌کنند که مسائلی این چنینی را پر رنگ نشان دهند.

بازنشستگی بیش از ۴ هزار معلم پایتخت در سال تحصیلی جدید

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تأمین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم اشاره شده بود با مشکل نیروی انسانی در مدارس روبرو هستیم اما روش‌هایی را برای جلوگیری از خالی از نگه‌داشتن کلاس‌های درس در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد:‌ در کلاس‌های درس از نیروهای حق‌التدریس، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی و در مواردی معلمان خرید خدمات آموزشی استفاده می‌کنیم تا از نظر معلم در مدارس با مشکل مواجه نباشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه امسال ۴ هزار و ۸۰۰ بازنشسته در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت، اظهار کرد: این تعداد بازنشسته نیازمند جایگزینی هستند، اما هنوز معلوم نیست چه تعداد برای افراد بازنشسته به خدمت گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار