معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش:

پرداخت اقساط اردوگاه باهنر رصد می شود/ اجازه فروش اموال دولتی را نداریم

الهیارترکمن با اشاره به ماجرای واگذاری اردوگاه باهنر، از پرداخت به موقع اقساط آن و رصد این موضوع به وسیله آموزش و پرورش خبر داد.

پرداخت اقساط اردوگاه باهنر رصد می شود/ اجازه فروش اموال دولتی را نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی  وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره ماجرای واگذاری اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: اصلا موضوع فروش اردوگاه مطرح نیست و اجازه نداریم که ملک دولتی را به فروش رسانیم.

وی به روند واگذاری اردوگاه باهنر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ با استناد به تبصره ۱۲ قانون بودجه، اوراق صکوک  در اختیار دستگاه‌ها قرار  گرفت و آموزش و پرورش هم از این فرصت قانونی استفاده کرد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی  وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به استفاده از اوراق صکوک، ملکی به عنوان اجاره به شرط تملیک باید در نظر گرفته شود بر همین اساس  وثیقه ملکی در نظر گرفته شد و بعد از سررسید، وثیقه ملکی عینا عودت داده می‌شود.

الهیار ترکمن بااشاره به اینکه اکنون اردوگاه باهنر در قالب وثیقه در اختیار قرار گرفته است،  تاکید کرد:  به ازای ۴ هزار میلیارد تومان اوراق صکوک تاکنون سازمان برنامه و بودجه اقساط  را پرداخت کرده است و  آموزش‌وپرورش هم این موضوع را رصد می کند تا پرداخت‌ها به موقع و در سررسید خود انجام شود.

تاخیر در پرداخت اقساط صحت ندارد

وی اظهار کرد: اردوگاه باهنر به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار است و پیگیری می‌کنیم تا اقساط وام دریافت شده ماه به ماه پرداخت شود و پرداخت نشدن  سه قسط آن درست نیست.

وی گفت: قانون بودجه اینگونه نبود که بتوانیم اردوگاه باهنر را مازاد اعلام کرده و بفروشیم هم‌اکنون وزارت علوم هم این کار را کرده و ملک دانشگاه کاشان را وثیقه گذاشته و پولی را دریافت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.