در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه مهارت‌های اجتماعی را در کودکان بالا ببریم؟

روانشناس و مشاور خانواده گفت: محیط‌های آموزشی مانند مهد کودک‌ها می‌تواند به تقویت مهارت‌های اجتماعی در کودکان کمک کند.

چگونه مهارت های اجتماعی را در کودکان بالا ببریم /نقش گروه همسالان در تقویت مهارت های اجتماعی

مهرنوش اشکانی زاده روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کودک تا سن ۳ سالگی بیشتر وقت خود را با مادرش می‌گذراند.

وی با بیان اینکه بعد از ۳ سالگی باید شرایط را برای او فراهم کرد که روزی چند ساعت را خارج از محیط خانه سپری کند، گفت: مراکز نگهداری موقت مثل مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند بهترین مکان برای تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان باشد.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: تمام محرک‌های محیط خانه برای کودک لازم و ضروری است، اما لازم است او را با محرک‌های خارج از محیط خانه نیز تطبیق داد. کودکان باید با محرک‌های جدید اجتماعی آشنا شوند و این تغییر را می‌توان در محیط‌های خارج از خانه به آنان آموخت.

وی ادامه داد: کودکان می‌توانند در محیط‌های اجتماعی مانند گروه همسالان یا دوستانی که گاها از خودشان بزرگتریا کوچکتر هستند، رفتارهای اجتماعی خود را تقویت کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین سن برای رفتن به مهدکودک/ نقش مهدکودک‌ها در رشد اجتماعی کودکان 


اشکانی زاده با بیان اینکه باید مهارت‌های اجتماعی ریز و درشت را در کودکان زیر ۷ سال در خانه و محیط مهد کودک پرورش داد، گفت: بازی کردن کودک با دیگر همسالان هوش اجتماعی او را تحریک می‌کند و باعث بالا رفتن هوش او می‌شود.

وی در نهایت تصریح کرد: با تقویت مهارت‌های اجتماعی در کودکان می‌توان به آن‌ها آموزش داد که مستقل باشند و تا حدی از دلبستگی خود به مادر کم کنند، چرا که تقویت مهارت‌های اجتماعی به سلامت روان کودکان نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودکان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار