از حرف تا عمل استفاده از تجهیزات پزشکی تولید داخلی

با وجود تاکید بر استفاده از کالای تولید داخل همچنان در حوزه سلامت و پزشکی تحقق این مهم با، اما و اگر‌هایی روبه رو است.

معرفی جدیدترین تولیدات پزشکی و سلامت داخلی در نمایشگاه «ایران هلث»

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه تجهیزات پزشکی امسال پر بود از دستگاه‌های پزشکی آن هم از نوع تولیدات داخلی؛ برخی از دستگاه‌های این نمایشگاه  همچون دستگاه‌های طب فیزیکی وسایل ارتوپدی، دستگاه شست‌وشوی ابزار‌های جراحی،دستگاه  شبیه‌سازی اتاق عمل  که داخل آمبولانس نصب شده و بسیاری فناوری های جدید دیگر در حوزه سلامت در این میدان رقابت مشاهده می شود.

با وجود این دستگاه ها اما همچنان بیمارستان‌ها بنا به دلایل مختلفی مایل به استفاده از نمونه‌های خارجی هستند، یکی از مهم ترین  این دلایل نوسانات نرخ ارز است؛ این نوسانات باعث شده به تولید داخلی ضربه وارد شود و در حال حاضر شرکت‌های خارجی که با ایران همکاری می‌کردند دیگر مانند گذشته رغبت به ادامه کار ندارند و  تنها دلیل آن نوسانات قیمت ارز  است.

در ۲ سال گذشته  ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار صادرات به کشور عراق داشتیم، اما به دلیل نوسانات قیمت ارز این صادرات کاهش پیدا کرد، شرایط صادرات در کشور‌های اطراف به خصوص عراق و افغانستان خیلی بهتر از ایران است و کشور‌های دیگر مایل به همکاری با آن‌ها هستند، اما  با تلاش‌های زیاد توانستیم برخی از محصولات را به کشور عراق، آلمان، تاجیکستان و کویت داشته باشیم حال سوالی که مطرحی است چرا در سال حمایت از کالای داخلی مسئولان چه برنامه‌ای برای تولید داخلی دارند؟

رضا مسائلی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مراکز درمانی در این زمینه دستورالعمل روشن و شفافی دارند، لیست‌هایی وجود دارد و بر اساس آن لیست‌ها باید عمل کنند؛ مراکز درمانی ملزم به خرید تجهیزات پزشکی از شرکت های تولیدکننده داخلی هستند و اولویت شفاف و روشنی در این مسئله وجود دارد.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت هم در این چهارچوب عمل می‌کند و پرداخت هزینه‌های مربوطه در این چهارچوب انجام خواهد شد.

اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در نمایشگاه‌های مختلفی در دنیا حضور پیدا می‌کنیم، همانطور که کشور‌های دیگر که از نمایشگاه‌های ما مانند صنف مربوط به تجهیزات پزشکی و داروسازی دیدن می‌کنند؛ حاضریم ۵۰ درصد هزینه‌ها را به افراد پرداخت کنیم تا در نمایشگاه‌هایی که امکان حضور و رقابت دارند شرکت کنند.

معرفی جدیدترین تولیدات پزشکی و سلامت داخلی در نمایشگاه «ایران هلث»

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۲۰۱۸) با حشور  ۳۴۰ شرکت داخلی و بیش از ۱۵۰ شرکت خارجی از امروز تا یکم تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

چین، ترکیه، آلمان، تایوان، سوئیس، هند و کره جنوبی کشور‌هایی هستند که در کنار شرکت‌های ایرانی، جدید‌ترین تجهیزات، صنایع، تولیدات و خدمات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران هلث) از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و مشارکت تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه سلامت شامل انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، اتحادیه بازرگان تجهیزات پزشکی و انجمن شرکت‌های مهندسی پزشکی برپا شده است.

مشارکت کنندگان بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۲۰۱۸) در حوزه‌های مختلف تولید، صادرات، واردات و توزیع انواع تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، تجهیزات دندانپزشکی، توانبخشی، بیمارستانی و صنایع دارویی آخرین دستاورد‌ها، محصولات و خدمات خود ارائه کرده اند.

برگزاری چندین کارگاه آموزشی با محوریت تولید و صادرات انواع تجهیزات پزشکی و همچنین محصولات و فناوری‌های نوین حوزه صنایع پزشکی با حضور استادان دانشگاه‌ها و متخصصان و همچنین رونمایی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار