حکم حبس برای سه سوری در آلمان به اتهام عضویت در داعش

دستگاه قضایی آلمان سه پناهجوی سوری را به جرم عضویت در گروه تروریستی داعش به مجازات‌های قطعی حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دستگاه قضایی آلمان روز دوشنبه سه سوری را که به عنوان پناهجو وارد این کشور شده بودند به جرم عضویت در گروه وهابی صهیونیستی داعش و داشتن شباهت‌هایی با برخی از عوامل حملات سال ۲۰۱۵ در فرانسه به مجازات‌های قطعی حبس محکوم کرد.

دادگاه منطقه‌ای هامبورگ یکی از این افراد را که ۲۷ سال دارد به شش سال و نیم حبس و دو نفر دیگر را که در هنگام عضویت در داعش زیر سن قانونی بوده‌اند به سه سال و نیم حبس محکوم کرد.

 بنا به اعلام دادگاه، آشکار شده است که این افراد از طرف داعش، سوریه را ترک کرده‌اند تا در نوامبر ۲۰۱۵، هنگامی که صد‌ها هزار پناهجوی سوری از جنگ فرار می‌کردند و به اروپا می‌رفتند به آلمان وارد شوند.

دادگاه افزود آن‌ها به منزله «گروهی خفته» قرار بود در انتظار دریافت دستورالعمل‌هایی از داعش در آلمان بمانند.

این منبع همچنین خاطر نشان کرد داعش که در اروپا به ویژه در شهر‌های پاریس و نیس فرانسه در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مسئولیت حملات زیادی را به عهده گرفته است برای این افراد گذرنامه جعلی، پول و تلفن همراه فراهم کرده بود.

این منبع افزود الگوی عملیاتی آن‌ها برای رسیدن به اروپا شباهت‌هایی به برخی از عوامل  حملات پاريس و سن دنی دارد که به کشته شدن ۱۳۰ نفر در نوامبر سال ۲۰۱۵ منجر شد. این افراد برای وارد شدن به یونان از ترکیه به همان قاچاقچی‌ها متوسل شده اند. در طول روند محاکمه یکی از متهمان که ۲۷ سال دارد، اعتراف کرد داعش او را استخدام کرده است.  این سه نفر در سپتامبر ۲۰۱۶ در چند مرکز تقاضای پناهندگی در منطقه هامبورگ بازداشت شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار