در توصیف دکترین جدید هسته‌ای آمریکا؛

مقام روس: آمریکا از روسیه به عنوان «مترسک» برای توجیه افزایش هزینه‌هایش استفاده می‌کند

سفیر روسیه در آمریکا گفت واشنگتن از مسکو به عنوان «مترسک» استفاده می‌کند تا افزایش هزینه‌های نظامی خود را توجیه کند.

مقام روس: آمریکا از روسیه به عنوان «مترسک» برای توجیه افزایش هزینه‌هایش استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد هدف از اینکه در دکترین جدید هسته‌ای آمریکا از روسیه به عنوان یکی از اصلی ترین تهدیدهای امنیتی این کشور نام برده شود، توجیه افزایش تامین مالی برنامه های نظامی و هسته ای آمریکاست.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در توصیف دکترین جدید هسته‌ای آمریکا گفت آمریکا از روسیه به عنوان «مترسک» استفاده می کند تا افزایش هزینه های نظامی و پتانسیل هسته ای خود را توجیه کند.

وی تصریح کرد: «آمریکایی ها بار دیگر مترسکی پیدا کردند که از طریق آن افزایش هزینه های نظامی و پتانسیل هسته ای را که مشکل‌ساز شده است، توجیه کنند. ما این موضوع را درک می کنیم که چنین اقدامی خواست آنها را مبنی بر تزریق میزان زیادی پول به مجموعه های نظامی صنعتی پنهان می کند. ما متوجه می شویم که این موضوع تریلیون ها دلار خرج دارد.»

آنتونوف تاکید کرد: روسیه در قبال تعهد‌هایی که به موجب توافق‌های بین المللی داشته مسئولانه رفتار می‌کند و این توافق‌ها را به صورت دقیق اجرا می‌کند. وی بر ضرورت همکاری مسکو و واشنگتن در زمین خلع سلاح تاکید کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سند بازبینی وضعیت هسته ای آمریکا به عنوان راهبرد هسته ای منتشر کرد که در آن توجه ویژه ای به توسعه نیروهای هسته ای روسیه شده است. پنتاگون تاکید کرد تلاش های آمریکا بر توسعه سلاح هسته ای با قدرت کم متمرکز خواهد بود. علاوه بر این، دکترین جدید هزینه های نظامی بیشتری را برای نوسازی زرادخانه و توسعه عناصر «سه گانه هسته ای» آمریکا (موشک های بالستیک، زیردریایی های استراتژیک و بمب افکن ها) فراهم می کند.

 

انتهای پیام/

 بهانه قرار دادن روسیه برای افزایش توان هسته‌ای آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار