در صورت اجرایی شدن تحریم‌ها علیه کاراکاس؛

نفت ونزوئلا به آسیا صادر می‌شود

کارشناسان معتقدند اگر تهدید آمریکا مبنی بر تحریم نفتی ونزوئلا عملی شود، تولیدات نفتی این کشور روانه بازارهای آسیایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کارشناسان بازارهای نفتی معتقدند، تحریم احتمالی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا به سود مشتریان آسیایی تمام می‌شود زیرا با سرازیر شدن نفت ونزوئلا به آسیا، خلاء ناشی از کاهش تولیدات نفتی دیگر اعضای اوپک جبران می‌شود. به این ترتیب صادرات نفت ونزوئلا، که خود از اعضای سازمان اوپک است، به کشورهای آسیایی افزایش می‌یابد.

دولت آمریکا در واکنش به تحولات سیاسی در ونزوئلا، قصد دارد تحریم صنعت نفت این کشور را مورد بررسی قرار دهد. آمریکا روزانه 740 هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد می‌کند که در صورت قطعی شدن تحریم‌ها از آن محروم خواهد شد. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد حتی گزینه نظامی نیز در مورد ونزوئلا مطرح است.

پالایشگاه‌های آسیایی از نفت خام سنگین تولید شده در ونزوئلا استقبال می‌کنند زیرا توافق جهانی برای کاهش تولیدات نفتی، بیش از همه بر عرضه این نوع نفت خام تأثیر منفی گذاشت.

چین و هند پس از آمریکا بزرگترین مشتریان نفت ونزوئلا هستند و ظرفیت کافی برای افزایش واردات از ونزوئلا را دارند.

یک کارشناس نفتی در این باره گفت: هر نفتی را که آمریکا نخواهد، بلافاصله راه خود را به بازارهای جهانی پیدا می‌کند. به ویژه آنکه، این نوع نفت استخراج شده از ونزوئلا سازگاری بالایی با فرآیندهای پالایشگاهی دارد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران پالایشگاهی در آسیا منتظر هستند تا آمریکا تحریم‌های خود را بر صنعت نفت ونزوئلا اجرایی کند تا بلافاصله برای خرید نفت این کشور اعلام آمادگی کنند. چین و روسیه نخستین اولویت‌های ونزوئلا برای فروش نفت پس از تحریم‌های احتمالی آمریکا هستند. در سه ماهه نخست سال 2017، ونزوئلا روزانه 485 هزار بشکه نفت به چین صادر کرد. دو کمپانی نفتی روسنفت و لوک اویل روسیه نیز در این مدت 250 هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا را دریافت کردند.

 

انتهای پیام/

 

نفت ونزوئلا در بازارهای آسیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار