گوشه‌ای از هزینه‌های سرسام آور سفر تفریحی ملک سلمان به مراکش

روزنامه الاخبار مراکش در گزارشی به بررسی هزینه‌های سفر پادشاه عربستان به شهر طنجه پرداخت و آن را سفری بسیار پرهزینه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  روزنامه «الاخبار»، شماری از روزنامه‌های مراکشی به بررسی اجمالی هزینه‌های سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان به شهر ساحلی طنجه در این کشور پرداختند.

بر اساس گزارشی که روزنامه «الاخبار» مراکش منتشر کرده است، ملک سلمان خود در قصری واقع در ساحل زیبا و بی نظیر «آچاکار» شهر طنجه اقامت دارد و هیئت همراه وی بیش از 800 اتاق در 5 هتل پنج ستاره این شهر گردشگری اجاره کرده‌اند.

این روزنامه هزینه اقامت یک ماهه هیئت همراه ملک سلمان در این 5 هتل را با توجه به بهای متوسط اجاره بهای این اتاق‌ها -که تنها برای یک شب که 300 دلار است- حدود 240 هزار دلار برآورد کرده است.

هئیت همراه پادشاه عربستان همچنین در این سفر، 170 خودروی لوکس کرایه کرده‌اند که هزینه کرایه تنها یک خودروی آن حدود 423 دلار است و هزینه کرایه این تعداد خودرو در هر روز، به 72 هزار دلارمی رسد.

روزنامه الاخبار با اشاره به اینکه این تنها بخشی از هزینه‌های سفر ملک سلمان طی یک روز است، نوشت: هزینه‌ای که پادشاه عربستان برای کرایه سایر خودروهایی که برای هیئت خود در این سفر در نظر گرفته است، 312 هزار دلار در روز است و با توجه به اینکه سفر وی به مراکش یک ماه طول خواهد کشید، صورت حساب کرایه خودروها، به حدود 9 میلیون و 360 هزار دلار می‌رسد.

این روزنامه ضمن تاکید بر اینکه میلیون‌ها دلار تنها هزینه کرایه خودروهای این سفر تفریحی است، اعلام کرد: ملک سلمان علاوه بر این، تعدادی خودروی گردشگری ویژه نیز برای هیئت خود کرایه کرده است که هزینه آنها روزانه 158 دلار است.

این روزنامه مراکشی افزود: که این گزارش تنها به بررسی برخی از هزینه های هیئت همراه ملک سلمان پرداخته است و این برآورد بدون در نظر گرفتن سایر هزینه های هیئت همراه پادشاه عربستان است.

ملک سلمان سفر تفریحی خود را از 24 جولای در شهر گردشگری طنجه در سواحل مراکش آغاز کرده است و قرار است وی و هیئت همراهش -که متشکل از مسئولان عالی رتبه این کشور است- به مدت یک ماه در این شهر اقامت داشته باشند.

 

انتهای پیام/

هزینه‌های سفر تفریحی ملک سلمان به مراکش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار