توسط یک مقام آمریکایی صورت گرفت؛

تایید توقف انتقال سلاح به تروریست های سوری/اعتراف به غیرقانونی بودن حضور آمریکا در سوریه

ژنرال ارشد آمریکایی ضمن تایید توقف انتقال سلاح به تروریست های سوریه، به حضور غیرقانونی نیروهای ارتش آمریکا در خاک سوریه اعتراف کرد.

تایید توقف انتقال سلاح به تروریست های سوری/اعتراف به غیرقانونی بودن حضور آمریکا در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان ، ژنرال «ریموند توماس» رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا تایید کرد واشنگتن تصمیم گرفته به برنامه سازمان سیا برای تجهیز و آموزش مخالفان به اصطلاح «میانه‌روی» سوری که با دولت دمشق مبارزه می‌کنند، پایان دهد.

وی گفت: این تصمیم به منظور خشنود کردن روسیه که از بشار اسد حمایت می کند، اتخاذ نشده و بر مبنای ارزیابی این برنامه صورت گرفته است.

توماس افزود: ماموریت ما کاملا روشن است، ماموریت ما از بین بردن گروه داعش است.

فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا همچنین اعتراف کرد حضور نیروهای آمریکایی خارج از چارچوب های مشروعیت بین المللی است در حالی که حضور نیروهای روسیه به دلیل درخواست دولت سوریه، مشروعیت بین المللی دارد.

ژنرال ریموند توماس تاکید کرد حضور نیروهای این کشور در خاک سوریه غیر قانونی است.

وی در یک کنفرانس امنیتی در ایالت کلرادوی آمریکا اعلام کرد در حالی که مبارزه با تروریسم به اولویت واشنگتن تبدیل شده ولی قوانین و منشورهای بین الملی ممکن است مانع تداوم حضور آمریکا در سوریه شوند زیرا حضور و دخالت آمریکا با موافقت دولت سوریه نبوده ، ولی حضور روسیه بر اساس درخواست دولت سوریه بوده است و این امر می تواند پوشش قانونی از لحاظ بین المللی برای حضور مسکو ایجاد کند و از سوی دیگر می تواند حضور آمریکا را به چالش بکشد.

توماس افزود: اگر این ابزار به کار گرفته شود ما برای ادامه حضور در آنجا نمی توانیم مقاومت کنیم در حالی که حضور مسکو دارای توجیه بین‌المللی است و ممکن است روسیه از این امتیاز برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی استفاده کند.

این ژنرال آمریکایی درباره هدف گرفتن مواضع ارتش سوریه توسط آمریکا گفت: چنین حوادثی می تواند سبب قطع کانال های ارتباطی میان روسیه و آمریکا شود و در نهایت روسیه را وادار کند که ساز و کاری قانونی برای پایان دادن به حضور آمریکا در سوریه بعد از شکست داعش ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
حضور نیروهای آمریکائی و ائتلاف پلید آن به هرشکل در خاک سوریه تجاوز آشکار به حق ملت سوریه و قوانین بین المللی است . دنیا باید به این بی قانونی ها در مقر سازمان ملل واکنش نشان بدهد .
شورای امنیت که توسط امریکا خریداری شده است . اما در مجمع عمومی دولت های ازادی خواه باید واکنش نشان بدهند .
این قانون شکنان بی پدر ومادر ، آنقدر در منطقه ما ناهنجاری بین المللی کرده اند که یک حکومت زپرتی و بی ریشه و قبیله ای و وحشی مثل ال سعود به راحتی یک ملت یک کشور مثل یمن را روزانه کشتار می کنند . صدای کسی در نمی اید .
آخرین اخبار