سیاسی راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جلوگیری از حوادث تلخ معدنی، نیازمند آموزش است

مدیر آموزش و پرورش و فن آوری ایمیدرو گفت: امسال در استان‌های دارای معادن زیرزمینی زغال سنگ به منظور جلوگیری از حوادث معدنی و ارتقاء سطح ایمنی معادن، بسته آموزشی ویژه‌ای طراحی شده است.

شمس الدین سیاسی راد، مدیر آموزش و پرورش و فن آوری ایمیدرو در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: دو وظیفه اصلی ما در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، سرمایه گذاری برای تولید و تأمین و تجارت مواد و فرآورده های معدنی و توانمندسازی بنگاه های بخش خصوصی که در حوزه معادن وصنایع معدنی فعالند، است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با آموزش صحیح می توان جلوی وقوع حوادث تلخ معدنی را گرفت، افزود: بدون شک یکی از ابزارهای مهم توانمندسازی بخش خصوصی ، آموزش و توسعه یادگیری کارکنان معادن و صنایع معدنی است.


سیاسی راد تصریح کرد: در این ارتباط ایمیدرو ، آموزش کارگران ، تکنیسین‌ها و مهندسان معادن و صنایع معدنی بخش خصوصی را تأمین اعتبار کرده و با کمک سازمان آموزش فنی حرفه ای ، سازمان نظام مهندسی معدنی ایران و انجمن مهندسی معدن کشور و همچنین خانه معدن ایران به نمایندگی از بخش خصوصی این دوره های آموزشی را از سال 94 ، ابتدا در 7 استان به شکل پایلوت و از سال گذشته در 31 استان کشوربرگزار می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش و فن آوری ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که آیا کارگران و مهندسان معدن یورت گلستان هم این دوره های آموزشی را گذرانده بودند یا خیر،گفت: این معدن زیرمجموعه سازمان ایمیدرو نبوده و ما چون مسئولیتی در آن نداریم، طبعاً نیازی نمی‌بینیم که به پرسش های موجود در این زمینه پاسخ دهیم، اما باید اعلام کنم که در امسال در استان های دارای معادن زیرزمینی زغال سنگ ، یک بسته آموزشی ویژه به منظور جلوگیری از حوادث معدنی و ارتقاء سطح ایمنی معادن زغال سنگ طراحی شده است.


انتهای پیام/


زمستان یورت، هشداری برای دیگر معادن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار