ابراز شگفتی سفرای 50 کشور از شرایط زندان‌ اوین

معاون حقوقی و بین الملل ستاد حقوق بشر گفت: سفرای 50 کشور از شرایط نگهداری زندانیان و برگزاری کلاس‌های حرفه‌آموزی و اوقات فراغت در زندان اوین ابراز شگفتی کردند.

ابراز شگفتی سفرای 50 کشور از شرایط زندان‌ اوینبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم غریب‌آبادی معاون حقوقی و بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حاشیه بازدید سفرای 50 کشور از ندامتگاه اوین در جمع خبرنگاران در رابطه با اهداف برگزاری این بازدید، اظهار داشت: امروز 50 سفیر از ندامتگاه اوین بازدید کردند که ما از برگزاری این بازدید اهدافی داشتیم.

وی افزود: یکی از اهداف ما از برگزاری این بازدید این بود که نشان دهیم وضعیت زندان‌ها و موقعیت‌ آنها با وضعیت‌ زندان‌های دیگر کشورها تفاوت دارد، به طوری که امام راحل فرمودند زندان‌ها باید دانشگاه باشند و ما سعی کردیم زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنیم.

معاون حقوقی و بین‌الملل ستاد حقوق بشر ادامه داد: همچنین مباحث آموزشی حرفه‌آموزی و وضعیت بهداشتی ندامتگاه اوین به سفرا نشان داده شد و نشان دادیم که با زندانیان به طور انسانی و اسلامی برخورد می‌شود.

غریب‌آبادی بیان داشت: در این بازدید نشان دادیم که تمام ادعاها و اتهامات بی‌پایه حقوق بشری مطرح شده علیه ایران که یکی از آنها در رابطه با زندان‌ها و شرایط نگهداری از زندانیان است، درست نیست و در این بازدید وضعیت زندان اوین که یکی از بزرگترین زندان‌های کشور محسوب می‌شود را به 50 سفیر از 5 قاره جهان نشان دادیم تا واقعیت برای آنها روشن شود.

وی تاکید کرد: سفرا بسیار شگفت‌زده شدند و مطرح کردند که ما توقع مشاهده این شرایط را نداشتیم، زیرا این سفرا مطرح می‌کردند زندانیان کشورهای آنها در محیط بسته و با لباس خاص نگهداری می‌شوند اما هیچ گونه از این شرایط در زندان‌های ایران وجود ندارد.

معاون حقوقی و بین‌الملل ستاد حقوق بشر گفت: همچنین این سفرا تاکید کردند نوع خدماتی که به زندانیان در ایران ارائه می‌شود در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

وی گفت: در هیچ کشوری مرسوم نیست که زندانیان بتوانند از امکانات سالن‌های ورزشی مجهز، زورخانه، تئاتر، موسیقی استفاده کنند و یا حتی حرفه‌آموزی داشته باشند اما در زندان‌های ایران مددجویان می‌توانند حرفه‌آموزی کنند به گونه ای که به آنها حقوق هم پرداخت می‌شود.

غریب آبادی تاکید کرد: در این بازدید سفرا برای همکاری با ایران به منظور تبادل خدمات حقوقی و قضایی و تجارب مدیریتی در امور زندان ها ابراز علاقه کردند.

انتهای پیام/

بازدید سفرای 50 کشور از اوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار