در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

خرید تضمینی گندم به مرز 4 میلیون تن رسید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز سه میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۷۰ تن گندم با ارزش بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۲۵ استان خریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا به امروز سه میلیون و ۹۲۱ هزار و ۹۷۰ تن گندم با ارزش بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از گندمکاران ۲۵ استان خریداری شده است.
 
وی با اشاره به پرداخت ۶۲ درصدی مطالبات گندمکاران افزود: مابقی بهای خرید گندم پس از ورود به سامانه و تأمین منابع نیز به مرور پرداخت خواهد شد.
 
به گفته عباسی معروفان استان خوزستان با یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۴۶ تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است.
 
معاون داخلی بازرگانی دولتی در خصوص مقایسه وضعیت خرید نسبت به سال گذشته بیان کرد: تا کنون در خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سبب شرایط اقلیمی ۷ درصد عقب هستیم که این امر به معنای کاهش تولید نیست.
 
کشاورزان از آتش زدن بقایای گندم در مزارع خودداری نمایند
 
اسماعیل اسفندیار پور مجری طرح گندم در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی ضریب خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای نوساناتی است، اما میزان آن چندان چشمگیر نیست.
 
به گفته وی تا کنون 4 میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر 52 میلیارد و 200 میلیون ریال از کشاورزان 26 استان خریداری شده است .
 
اسفندیار پور ادامه داد : کشاورزان از آتش زدن بقایای گندم در مزاع خودداری نمایند، چراکه اجتناب از این امر تأثیر بسزایی درحاصلخیزی خاک دارد.
 
به گفته مجری طرح گندم کشاورزان نسبت به کار با کمباین حساسیت به خرج دهند تا ضایعات و ریزش حاصل از آن به حداقل برسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار