اردبیل؛

کاهش 8 درصدی مصرف برق در ادارات دولتی کشور

فرمانده بسیج شرکت توانیر از کاهش 8 درصدی مصرف برق در ادارات دولتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار صحراپور در سمینار کاهش پیک مصرفی دستگاههای اجرایی استان اردبیل به تقویت روحیه بسیجی در اجرای منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و رعایت الگوی مصرف درست اشاره کرد و گفت: همه ما باید در حفاظت از این منابع ملی و جلوگیری از اسراف با راهکار ساده و هماهنگی بیشتر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه با روحیه جهادی و بسیجی باید در سنگر تولید و اشتغال و فرهنگ صحیح مصرف از سرمایه هایی نظیر آب، برق و گاز صیانت کنیم افزود: امسال انتظار می رود تا 12 درصد در بخش مصرف برق خانگی، اداری و عمومی کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل هم گفت: براساس مصوبه هیات دولت در طی دو سال باید 20 درصد مصرف انرژی ادارات از انرژی تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی تامین شود.

علیزاده افزود: ساعت پیک مصرفی ادارات 11 صبح تا 15 عصر تعیین شده و انتظار می رود با تغییر ساعات شروع و پایان ادارات بتوانیم امسال تا 10 درصد بار مصرفی ادارات را در تابستان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در تولید برق در سطح خاورمیانه اول هستیم تصریح کرد: در استان اردبیل 82 درصد برق مصرفی خانگی است که بخشی از آن نیز مصارف مازاد و تشریفاتی است که با رونق فرهنگ درست مصرف می توانیم در حوزه خانگی نیز به کاهش مصرف و مدیریت درست کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ما در طول سال با 300 ساعت کمبود برق بویژه در تابستان روبرو هستیم که با مصرف درست می توانیم از این شرایط عبور کنیم تا نیازی به سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای ساخت نیروگاههای جدید نباشد.

یوسفی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز گفت: ادارات، نهادها و سازمانها با مدیریت مصرف برق هزینه های سالانه را کاهش دهند.

وی میانگین رشد پیک مصرفی سالانه را 6 و نیم درصد اعلام کرد و گفت: ما بدون کنترل مدیریت مصرف تا سال 1404 نیازمند 140 هزار مگاوات برق هستیم که سرانه مصرف برق را تا 3 برابر میانگین جهانی می کند.

در این مراسم از 10 دستگاه اجرایی برتر و موفق در مدیریت مصرف برق تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.