اصفهان

افزایش21 درصدی حجم بازرسی ها اصناف استان اصفهان

رئیس بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: حجم بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد اما حجم پرونده‌ها 63 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد محمدی فشارکی  در رابطه با عملکرد سازمان نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان در ایام نوروز گفت: تا روز بیستم فروردین، مجموعاً 43 هزار و 382 بازرسی در استان اصفهان صورت گرفته که منجر به تشکیل و ارسال 720 پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی شده است.

وی ارزش ریالی این تخلفات را 13 میلیارد و 708 میلیون و 254 هزار و 21 ریال عنوان کرد و افزود: حجم بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد اما حجم پرونده‌ها 63 درصد کاهش‌یافته است.

رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان همچنین تصریح کرد: دلیل کاهش حجم پرونده‌ها، بازرسی‌های مستمر در طول سال و توجیه و آموزش اصناف است.

به گفته محمدی، در بازرسی‌های صورت گرفته، تخلفات و اشکالات به فروشندگان گوشزد می‌شود و پس از فرجه چند روزه، مجدداً بازرسی صورت می‌گیرد و این امر موجب می‌شود تا تخلفات در همین فرجه چند روزه کاهش یابند.

وی تعداد گزارش‌ها و شکایات مردمی را 348 عدد اعلام کرد و اظهار داشت: 75 عدد از این 348 گزارش به تشکیل پرونده منتج شده است.

رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان اصفهان در ادامه بیان داشت: 90 درصد از اتحادیه‌ها، کاهش تخلفات را گزارش کرده‌اند و در صدر آن‌ها، صنف پوشاک دوخته 40 درصد، گز و شیرینی 83 درصد، خرازی 64 درصد، میوه 3 درصد، خواروبار 83 درصد، لبنیات 17 درصد، آرایش 43 درصد، گوشت قرمز 5 درصد، بستنی 41 درصد، گوشت سفید 77 درصد، ساندویچ 56 درصد، صنایع‌دستی 6 درصد، رستوران 50 درصد و کیف فروشان 57 درصد کاهش تخلف داشته‌اند.

این مقام مسؤول، به افزایش آمار تخلف در برخی اصناف نیز اشاره کرد و افزود: صنف نانوایان، 400 درصد افزایش تخلف داشته و صنف آرایشگاه‌های زنانه نیز به دلیل مدیریت ضعیف، 223 درصد افزایش تخلف داشته است.

وی  در رابطه با عرضه کالای قاچاق صنایع‌دستی گفت: برخورد با کالای قاچاق صنایع‌دستی ماه‌ها است که با جدیت دنبال شده و پس از اتمام‌حجت با عرضه‌کنندگان این کالاها، حجم عرضه کالای قاچاق در میدان امام (ره) به صفر رسید.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: با این‌ حال، یکی از متخلفان، برای دور زدن نظارت بازرسی، اجناس خود را از این میدان به خیابان استانداری منتقل کرده بود که در شب عید، 50 میلیون تومان اجناس قاچاق وی توقیف شد.

رئیس نظارت و بررسی اتاق اصناف استان اصفهان در خاتمه تصریح کرد: در دو صنف گز و شیرینی و صنایع‌دستی، اقدامات پیشگیرانه‌ای از اواسط سال گذشته آغاز شد و با ساماندهی صورت گرفته، تخلفات این دو صنف در ایام نوروز به حداقل رسید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار