اردبیل؛

توسعه کشت دانه های روغنی در پارس آباد

مدیرجهاد کشاورزی پارس آباد گفت: از سال آینده کشت دانه های روغنی در این شهرستان توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛ علی اکبر حسنیان افزود: در سال جاری در بخش خصوصی و در بخش دولتی (کشت و صنعت مغان) در مجموع 6 هزار و 468 هکتار زیرکشت کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال قبل 50 درصد اقزایش دارد و پیش بینی می شود حدود 16 هزار تن کلزا برداشت شود.

وی گفت: مقدار بذر توزیع شده در این شهرستان بیش از 32 تن است که با توجه به قیمت خرید تضمینی این محصول و همچنین نقش موثر و مفیدی که تناوب با دیگر محصولات زراعی در افزایش حاصلخیزی خاک دارد هر سال بر میزان این بذور توزیعی افزوده می شود.

مدیرجهاد کشاورزی پارس آباد در زمینه ارقام کشت شده در این شهرستان افزود: از جمله ارقام قابل کشت در شهرستان پارس آباد هایولا ، آگاماکس ، تراپر ، سولار و سالساوگابرلا است و عمده این ارقام هیبرید است.

حسنیان خصوصیت بارز ارقام هیبرید را عملکرد بالا در واحد سطح و یکنواختی و رسیدگی محصول ذکر کرد که این موضوع برداشت را راحت تر می کند.

وی تصریح کرد: از مزایای کاشت این محصول تناوب با گندم ، جو و ذرت علاوه بر افزایش ماده آلی خاک می توان به کاهش علف های هرز ، آفات ، بیماری ها و پایداری عملکرد آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.