ممانعت از ورود بازیکن معروف فوتبال به آمریکا به دلیل سفر به ایران

بازیکن سابق تیم فوتبال منچستر یونایتد به دلیل وجود مهر سفر به ایران در گذرنامه‌اش، از ورود به آمریکا منع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «اس بی اس»، «دوایت یورک» بازیکن سابق تیم منچستریونایتد انگلیس به دلیل وجود مهر سفر به ایران در گذرنامه اش از ورود به آمریکا منع شد.

دوایت یورک که در حال حاضر به عنوان کارشناس و تحلیلگر فوتبال فعالیت می کند، قصد سفر به آمریکا را داشت که از ورود وی به خاک این کشور جلوگیری شد. یورک در سال 2015 برای شرکت در یک بازی خیریه همراه با ستارگان دیگری مانند لوئیز فیگو به ایران سفر کرده بود.

دوایت یورک در این خصوص گفت: «آنچه اتفاق افتاده را نمی توانم باور کنم. من سفرهای بسیاری به آمریکا داشته ام. من این کشور را دوست دارم؛ اما اکنون آنها با من همانند یک جنایتکار رفتار می کنند.»

وی در ادامه افزود: «من در حال سوار شدن به هواپیما بودم که دو مامور امنیتی مانع ورود من شدند و علت آن را وجود مهر سفر به ایران در گذرنامه ام ذکر کردند. من برای آنها توضیح دادم که قصد من از سفر به ایران شرکت در یک بازی دوستانه بوده است.»

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید در یک فرمان اجرایی ورود اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان، از جمله ایران، را به خاک آمریکا ممنوع اعلام کرد. پس از این اقدام، به دلیل تناقضاتی که این فرمان با قانون اساسی آمریکا داشت، اجرای این دستور از سوی شماری از دادگاه های این کشور به حالت تعلیق درآمد. با این حال، دوایت یورک اظهار کرد همچنان اجازه ورود به آمریکا را ندارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار