لطفی در نشست خبری تشریح کرد؛

تعیین مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن/حضور بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار برای پوشش مراسم

نشست خبری قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیرامون برنامه‌ها و تمهیدات راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور امروز صبح برگزار شد.

تعیین مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن/حضور بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار برای پوشش مراسمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری مطبوعاتی به منظور اعلام اهم برنامه‌های مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه در محل این شورا اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای سه ویژگی اساسی است که نادیده گرفتن هر کدام از آنها سبب انحراف از مسیر اصلی اسلامی بوده و روحیه استکبارستیزی را تضعیف می‌کند.

وی در ادامه افزود: اسلامی و مردمی بودن نهضت و روحیه استکبارستیزی انقلاب اسلامی ایران از ویژگی‌های اصلی این انقلاب بوده و حضور مردم برای خنثی کردن توطئه دشمنان و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن توطئه غرب از الزامات است.

لطفی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران که مراجع عظام تقلید و در رأس آنها حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب، بر آن تأکید داشتند از اوجب واجبات است و دشمن سعی دارد که با لطمه بر حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی، رسانه‌ای و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران یک جنگ تمام عیار را با نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سرنگون شدن رژیم شاهنشاهی و اربابان این رژیم به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا که بزرگترین حامی آنها در خاورمیانه بود با شعارها و رفتارهای انقلابی ملت ایران از جمله شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و حرف از سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر شد و مردم این گونه در مقابله هر مستکبری از سرزمین و ارزش های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: دشمنان اسلام که با سیاه‌نمایی و بزرگ نمایی مشکلات نظام و ناچیز کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی سعی در تطهیر کردن فسادهای رژیم شاهنشاهی داشته و در این راستا یک میلیون و 500 هزار کانال ضد انقلابی که این دشمنان راه‌اندازی کرده بودند شناسایی شده است.

وی گفت: تفکر جدیدی که با ظهور انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و نظیر آن را در بسیاری از کشورهای منطقه شاهد هستیم، مبتنی بر نظریه آمیختگی و همگونی دین و سیاست معطوف بر توانایی اندیشه دینی برای نظام‌سازی حکومتی است و نیز انتظار فرج که معطوف به ارائه تصویر جامعه آرمانی است، الگویی را شکل داد که در درون خود توانست یک فضای تمدنی را به وجود آورد.

لطفی در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران که مردمی ترین نظام را بر پایه باورهای الهی و انسانی در کوتاه‌ترین زمان با رأی 98.2 درصدی مستقر ساخت و سپس با تمام وجود صحنه دفاع تمام عیار از دستاورد بزرگ انقلاب الهی خود را به نمایش گذاشت و در برابر کارشکنی مستکبرین عالم ایستادگی کرد و پیشرفت و دستیابی به قله‌های افتخار را یکی پس ازدیگری تجربه کرد و این تجربه را در برابر دیدگان جهانیان قرار داد به نحوی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران در مقابل روند فزاینده قدرت و اقتدار ایران که با حضور بی‌امان مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی زبان به اعتراف و ناتوانی گشوده‌اند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: در مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن ماه امسال ملت بزرگ ایران همچون سال‌های گذشته و فراتر از آن با حضوری یکپارچه و با سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی عرصه حضور را پر خواهند کرد و پیوند روشن ملت،‌ مکتب و ولایت بار دیگر دشمنان انقلاب اسلامی را مأیوس و مسلمین و مستضعفان عالم را امیدوار خواهند کرد و پیام تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از خون شهدا را به گوش جهانیان خواهد رساند و به یاوه‌گویی‌های دولت جدید و شیطانی صفت ترامپ در آمریکا و پاسخی دندان شکن خواهند داد و بی‌اعتمادی به این شیطان بزرگ را به گوش جهانیان خواهد رساند و پوزه آنان را به خاک خواهند مالید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برشمردن برنامه‌های 22 بهمن ماه 1395 اظهار داشت: امسال مردم با اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا و لبیک یا حسین در بیش از هزار شهرستان و 4 هزار روستای سراسر کشور و با حضور در تهران در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری با حضورشان پاسخی دندان شکن به تهدیدات سردمداران شیطان بزرگ خواهند داد.

لطفی بیان داشت: امسال در حالی به استقبال مراسم باشکوه 22 بهمن خواهیم رفت که پیکر مطهر 16 شهید آتش‌نشان بر روی دست‌های نجیب مردم تشییع و شاهد حضور باشکوه ملت قدرشناس ایران در ویژه مراسم 12 بهمن در حرم امام راحل و همزمان در سراسر کشور و همچنین مراسم معنوی میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی مزار شهدای عزیز و 19 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور بودیم که همه اینها صحنه‌های باشکوهی از حضور هزاران نفری مردم در جای جای میهن اسلامی ایران بود.

وی گفت:‌ امسال به دلیل همزمانی شامگاه 21 اسفند ماه با شروع ایام فاطمیه نوای روحانی و دل انگیز گلبانک تکبیر فاطمی و فریاد الله‌اکبر در رأس ساعت 21 امشب در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌شود و همچنین بانگ الله‌اکبر از مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد و به احترام ایام فاطمیه، امسال مراسم نورافشانی برگزار نخواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برشمردن برنامه‌ها و تمهیدات مراسم یوم‌الله 22 بهمن در تهران و سراسر کشور گفت: انشاء‌الله روز 22 بهمن امسال شاهد حماسه حضور همدلی و وحدت‌بخش ملت در راهپیمایی باشکوه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در بیش از 5 هزار بخش، شهر و شهرستان و نیز روستاهای کشور خواهیم بود.

لطفی عنوان کرد: در 22 بهمن ماه 1395 شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای 10 گانه منتهی به میدان آزادی میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی همه یک صدا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد خواهند زد و مردم عزیز تهران از ساعت 9 صبح از مسیرهای 10 گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد و به جهت برپایی نماز باشکوه و وحدت‌بخش جمعه پیش‌بینی شده است که مراسم ویژه 22 بهمن نیم ساعت قبل از برپایی نماز به اتمام رسیده تا مردم نمازگزار با آرامش در این حرکت عبادی و سیاسی حضوری معنوی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در تمامی استان‌های کشور و با تدبیر ستادهای استانی برنامه‌های ویژه و متنوعی از جمله حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران همسران و فرزندان به ویژه شهدای آتش‌نشان و شهدای مدافعان حرم و شهدای عرصه علم و فناوری همراه با تصاویر زیبای شهیدان که زینت بخش مسیرهای راهپیمایی است، به اجرا در خواهد آمد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: امسال حضور نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و بسیجی که نسل سومی‌های انقلاب هستند حماسه را پرشکوه‌تر خواهند کرد و با اجرای برنامه همسرایی 600 هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و در قالب گروه‌های سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و تهران از جلوه‌های ویژه مراسم امسال است.

لطفی تصریح کرد: 22 بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی ثبت شده و در این راستا سفارتخانه ها و دفاتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و دعوت از هنرمندان درگروه های هنری وفرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 78 نمایندگی در 60 کشور جهان این جشن‌ها را گرامی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: امسال نیز برای تمام مراکز استان‌های کشور و شهرهای بزرگ سخنرانان ملی از گرایش‌های مختلف سیاسی و با حفظ خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده و از تهران اعزام خواهند شد و سخنرانی رسمی مراسم 22 بهمن ماه را اجرا خواهند کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در جهت اجرای توصیه مقام معظم رهبری و نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در تهران مسیرهای 10 گانه و به ویژه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و از میادین صادقیه و فتح و سه راه فرودگاه تا میدان آزادی بیش از هزار و 400 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی توسط تشکل‌های مردمی سازمان‌ها و نهادها و نیز حدود 15 هزار و 500 غرفه در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور برای بازدید مردم عزیز در نظرگرفته شده است.

لطفی اعلام کرد: امسال بیش از 6000 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار از جمله 250 خبرنگار خارجی و 2750  خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی در تهران و بیش از 3000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در تمامی استان‌های کشور حضور دارند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه های تلویزیونی اسلام عراق، فرانس 24 فرانسه، المنار، المیادین راشاتودی، آر تی ال و زد دی اف آلمان، خبرگزاری ای اف ای اسپانیا و سی سی تی وی و شین هوا چین، خبرگزاری‌های فوجی و کیودو و روزنامه‌های آساهی و یومیوری ژاپن، خبرگزاری بلومبرگ و ای پی و شبکه شبکه تلویزیونی ای پی تی ان آمریکا و آناتولی ترکیه نیز با استقرار در مسیرهای و میدان آزادی خبررسانی خواهند کرد. 

قائم مقام هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی گفت: امسال همچون سال‌های گذشته ایستگاه های سلامت و استراحت سالمندان آماده ارائه خدمات رسانی پزشکی به سالمندان و مردم توسط پایگاه‌های جمعیت هلال احمرخواهند بود و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران در تمامی خطوط شرکت مترو شرکت واحد اتوبوسرانی از تمام میادین و از ساعت 6 صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی، به صورت رایگان آماده ارائه خدمات رسانی هستند و در پایان مراسم، 30 دقیقه قبل از اذان ظهر، مردم تهران رابه سمت مصلای امام خمینی و برپایی نماز جمعه هدایت خواهند کرد‌.

لطفی گفت: طبق سنوات گذشته مراسم رسمی یوم‌الله ۲۲ بهمهن ماه از ساعت 9 صبح در تهران آغاز و از  مسیرهای ده‌گانه به سمت میدان آزادی منتهی خواهد شد و این مراسم با قرائت قران توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و حضور پرشور مردم و همچنین مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برشمردن مسیرهای ده‌گانه، گفت: شروع راهپیمایی در تهران از مساجد آغاز و به سمت میدان آزادی خواهد بود.

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین علیه السلام، میدان امام حسین علیه السلام، خیابان انقلاب خیابان آزادی میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره دو: سجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره سه: مسجد امام هادی علیه السلام خیابان شهید آقایی میدان معلم، خیابان تختی،خیابان شهید آیت‌الله سعیدی میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد علیه‌السلام، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب خیابان آزادی میدان بزرگ آزادی

زیر شماره شش: مسجد حضرت امیر علیه السلام، خیابان کارگر شمالی خیابان انقلاب خیابان آزادی میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی عجل الله تعالی فرجه شریف، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی


مسیر شماره نه: مسجد جامع امام سجاد علیه السلام، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ده: مسجد امام جعفر صادق علیه السلام، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار