افزایش 47 درصدی حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه از افزایش 47 درصدی حجم مبادلات اقتصادی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف در یکسال گذشته خبر داد.

افزایش 47 درصدی حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه افزایش یافته است اظهار داشت: پروژه‌های مختلفی با روسیه برای توسعه مبادلات اقتصادی و صنعتی منعقد شده است که می‌توان به اجرای 4 واحد نیروگاهی در بندرعباس با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با روسیه پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد دلار انجام می‌‌شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به اینکه صادرات به کشور روسیه افزایش یافته است گفت: در یکسال گذشته حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه 47 درصد افزایش یافته است.

واعظی با بیان اینکه روسیه بازار خوبی برای محصولات ایرانی فراهم کرده است، گفت: صادرات مواد لبنی، میوه‌جات، سبزیجات و دیگر محصولات از جمله بازار محصولات ایرانی در کشور روسیه است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اقتصادی اوره آسیا مذاکرات مختلفی داشته است، خاطرنشان کرد: در این اتحادیه کشورهایی مانند عربستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان در یکسال گذشته مذاکراتی داشته‌ایم که به نتایج قابل قبولی دست یافته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مذاکرات با سران اقتصادی اوره آسیا همین ماه آغاز می‌شود، گفت: در این مذاکرات برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تعرفه ترجیحی برای صادرات کالاهای ایرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واعظی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار مهمی برای صادرات به کشور روسیه است، افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های آبزیان مانند میگو و محصولات کشاورزی دیگر زمینه صادرات این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با 7 کشور ارتباط اقتصادی دارد، گفت: امارات متحده عربی، آذربایجان، ترکیه، روسیه، مالزی، اندونزی و فیلیپین از جمله کشورهایی است که می‌توان محصولات مختلف کشور از جمله استان بوشهر به این نقاط صادر کرد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.