جنبش فتح: گزینه ای جز آشتی با حماس وجود ندارد

یک عضو ارشد جنبش فتح گفت گزینه ای جز آشتی با جنبش حماس وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری قدس، محمد اشتیه از اعضای فتح اعلام کرد ماه گذشته فتح در مورد برقرار کردن آشتی به تصمیم نهایی رسید و هیچ یک از اعضای فتح با این تصمیم مخالفت نکردند.

«محمد اشتیه» از اعضای رسمی فتح در مصاحبه ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «فتح هیچ گزینه دیگری جز پایان اختلافات داخلی فلسطینیان و دستیابی به آشتی با حماس ندارد.»

وی که عضوی از کمیته مرکزی فتح است افزود:‌ «ماه گذشته، فتح در مورد برقرار کردن آشتی به تصمیم نهایی رسید و هیچ یک از اعضای فتح با این تصمیم مخالفت نکردند. بر همین اساس، فتح اقداماتی اتخاذ کرد و خواستار گرد هم آمدن شورای ملی فلسطینیان شد، ما هیچ گزینه دیگری جز پایان اختلافات نداریم.»

این درحالی است که در پایان دیدار در بیروت، کمیته شورای ملی فلسطینیان اعلام کرد شرکت کنندگان بر سر اجرای توافقات آشتی داخلی به توافق و تفاهم رسیده اند و تشکیل یک دولت وحدت ملی که حاکمیت خود را در تمامی اراضی تشکیلات خودگردان به اجرا در می آورد آغاز می شود.

اعضای این کمیته همچنین از محمود عباس ­رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کردند تا مذاکرات با تمامی احزاب سیاسی را به منظور تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار