وزیر خارجه فرانسه وارد بیروت شد

«ژان مارک ایرو» برای دیداری رسمی از لبنان شامگاه چهارشنبه در راس هیاتی وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه فرانسه قرار است با ژنرال«میشل عون» در کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و انتخابش به عنوان رئیس جمهوری لبنان را تبریک بگوید.

دیدار با «نبیه بری» رئیس مجلس، «سعد حریری» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان از دیگر برنامه های ژان مارک ایرو به بیروت اعلام شده است.

وی در گفت وگوئی کوتاه از انتخاب ژنرال عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان و مشاهده تصاویرش در فرودگاه بین المللی بیروت ابراز خرسندی کرد.

بر اساس بیانیه خبری سفارت فرانسه در بیروت، وزیر خارجه این کشور در دیدار با مقامات ارشد لبنانی بر اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در ماه مه سال 2017 براساس قانونی عادلانه و تضمین کنند حضور نمایندگان همه لبنانی در پارلمان تاکید خواهد کرد.

دراین بیانیه با تاکید به اینکه «بعداز تشکیل دولت جدید صفحه جدیدی در لبنان گشوده شده»، آمده است: ایرو همچنان خواستار حرکت شتابان دستگاه های دولتی لبنان برای مقابله با چالش های امنیتی، اقتصادی و انسانی می شود و بار دیگر بر تعهدهای فرانسه به لبنان به ویژه در خصوص تقویت امنیت آن و بهبود اوضاع پناهجویان و آوارگان تاکید می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار