تشدید تدابیر امنیتی در فرانسه در آستانه سال نو میلادی

دولت فرانسه بیش از نود هزار نیروی پلیس و ژاندارمری و ارتش را برای تامین امنیت جشن های میلاد مسیح بسیج کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ژان مارک فالکون" مدیرکل پلیس فرانسه گفت:‌ حملات برلین به همه نمایندگان دولت در مناطق مختلف فرانسه یادآوری کرد که باید به ارزیابی مجدد اوضاع بپردازند تا از امنیت همه بازارها به مناسبت میلاد مسیح و مراسم نیایش که نیمه شب برگزار می شود اطمینان یابند. 

فالکون در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» که شنبه منتشر شد افزود: خطر وقوع حملاتی شبیه به حملات برلین وجود دارد هر چند اطلاعات رسمی درباره تهدید مشخصی در دست نیست. 

روزهای شنبه و یکشنبه دست کم 91 هزار نیروی امنیتی در سراسر خاک فرانسه برای برقراری امنیت مستقر می شوند. 

در کلیسای جامع استراسبورگ، برگزاری مراسم نیایش شنبه شب با تدابیر شدید امنیتی از جمله بازرسی کیف ها همراه خواهد بود. به گفته رئیس پلیس فرانسه، در مناطقی از شهرهای بزرگ که مراسم نیایش با حضور افراد زیادی برگزار می شود، تدابیری برای محافظت از شرکت کنندگان در مراسم و همچنین واکنش فوری نشان دادن به هر رویدادی اتخاذ شده است. 

به گفته مقامات محلی، در شهر لیل در شمال فرانسه 1250 نیروی امنیتی مستقر شده اند و بلوک های سیمانی در مناطق مهم در مرکز این شهر و همچنین در کنار بازار اورالیل روی زمین چیده شده است. 

فرانسه از ژانویه 2015 هدف یک رشته حملات بی سابقه بود که طی آن 238 نفر کشته شدند. روز جمعه (دیروز) وزیر کشور فرانسه از خنثی شدن 17 توطئه تروریستی در سال 2016 خبر داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار