تاکید پکن بر اصل چین واحد و حفظ تمامیت ارضی

وزیر امور خارجه چین در گفتگو با همتای فرانسوی‌اش، تأکید کرد مسئله تایوان به حاکمیت و تمامیت ارضی چین مربوط است.

تاکید پکن بر اصل چین واحد و حفظ تمامیت ارضیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین، به «ژان مارک ارو»، همتای فرانسوی خود، گفت: اصل «چین واحد» پایه و اساس توسعه روابط با چین است و هیچ کشوری نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد.
 
وزارت امور خارجه چین شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد وانگ یی در گفتگو با وزیر امور خارجه فرانسه تأکید کرد مسئله تایوان به حاکمیت و تمامیت سرزمینی چین مربوط است.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: «اصل چین واحد پیش نیاز و پایه و اساس برای دیگر کشورها به منظور توسعه روابط با چین است و هیچ کشوری نمی تواند مستثنی باشد .»


تماس تلفنی  چند روز گذشته‌ی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان، خلاف رویه روسای جمهور پیشین آمریکا بود. سالیان سال است که آمریکا، تایوان را به عنوان یک کشور جداگانه به رسمیت نمی شناسد و درعوض سیاست "چین واحد" را درخصوص تایوان اتخاذ کرده است. چین معتقد است تایوان یکی از استان های این کشور است و آمریکا نیز همین دیدگاه را دارد.

«جیمی کارتر»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، سال 1979، به طور رسمی پایان روابط دیپلماتیک این کشور و تایوان را اعلام کرد و پکن را تنها دولت رسمی چین به حساب آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار