مرحله نهایی رقابت فیون و ژوپه در انتخابات فرانسه

شهروندان فرانسوی به منظور انتخاب نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان امروز به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ رای دهندگان فرانسوی در حال نهایی کردن انتخاب خود میان فرانسوا فیون و آلن ژوپه برای کاندیداتوری حزب جمهوری خواه فرانسه هستند.

فیون در حال حاضر با در اختیار داشتن 44.1 درصد آرا، توانسته برتری قابل توجهی نسبت به 28.5 درصد ژوپه کسب کند. رئیس جمهور سابق فرانسه، نیکولا سارکوزی نیز از دور رقابت ها خارج شده است. 

نامزد پیروز حزب جمهوری خواه احتمالا در انتخابات سال آینده در برابر نامزد حزب راستگرای تند "جبهه ملی" قرار خواهد گرفت.

رای گیری در ساعت 7 به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. این اولین بار است که یک حزب فرانسوی بر اساس نظامی مشابه با آمریکا به رای گیری درون حزبی پرداخته است.

هر دو نامزد حزب جمهوری خواه فرانسه خواستار تغییرات گسترده اقتصادی هستند؛ اما سطح خواسته‌های آن ها و ترتیب اجرای سیاست های اقتصادی هرکدام بسیار با دیگری متفاوت است.

فیون اظهار کرده مردم فرانسه بسیار خشمگین‌اند و خواستار تغییرات گسترده هستند. وی در نظر دارد تا 500 هزار شغل بخش عمومی را حذف کند. در همین حال ژوپه اظهار کرده است تنها نیمی از این رقم (500 هزار شغل بخش عمومی) را حذف می‌کند.

ژوپه همچنین در انتقاد به فیون اظهار کرده است رقیب او بیش از اندازه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نزدیک است.

فیون نیز در تبلیغات خود گفت آمریکا و اروپا با گسترش در اروپای شرقی، به تحریک روسیه پرداخته اند. وی در همین راستا خواستار اتحاد با روسیه به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار