آیا انتخابات آمریکا در اروپا نیز تکرار می‌شود؟

در حالیکه جهان هنوز در شوک پیروزی ترامپ قرار دارد، سران راستگرای کشورهای اروپایی امیدوارند این جریان در اروپا نیز تکرار شود.

آیا انتخابات آمریکا در اروپا نیز تکرار می‌شود؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ مارین لوپن، رهبر جبهه ملی، حزب راستگرای فرانسه، امیدوار است موفقیت ناگهانی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را این‌بار در فرانسه تکرار کند. 

خروج پیش‌بینی نشده انگلیس از اتحادیه اروپا و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باعث شده است تا بسیاری احتمال دهند حزب راستگرای فرانسه نیز در انتخابات آینده این کشور شانس بسیاری برای موفقیت دارد.

گسترش عوام گرایی در اروپا، در انتخابات ماه آینده اتریش مورد آزمایش قرار می گیرد. در حالی که راست گرایان اتریش آخرین انتخابات این کشور را با اختلاف 31 هزار رای از دست دادند، اکنون اعضای این حزب امیدوارند در انتخابات دوباره این کشور، پیروز شوند.

پیروزی راست گرایان اتریش باعث خواهد شد تا تفکرات ضد مهاجرتی و ملی گرایی در آلمان نیز تقویت شود. تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مبنی بر شرکت دوباره در انتخابات آلمان بدین معناست که سران این کشور به شدت از پیروزی راست گرایان نگران هستند.

در حالی که آمریکا رابطه چندانی با ملی گرایی در سیاست نداشته است؛ اما کشورهای اروپایی تجربه تلخی از پیروزی یک جانبه این افراد دارند. مخالفان ملی گرایان در انتخابات های آتی فرانسه و آلمان بدون شک به دنبال حمایت از اشخاص مقابل این احزاب خواهند بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار