بلومبرگ: افزایش محبوبیت لوپن و احتمال بروز یک شگفتی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

کارشناسان سیاسی معتقدند انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه نیز با شگفتی همراه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: فقط چند ماه تا 23 آوریل 2017 (3 اردیبهشت 96) و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زمان باقی مانده است و کارشناسان مسائل سیاسی پیش‌بینی می‌کنند پس از رای موافق مردم انگلیس به طرح برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) و انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، حالا باید در انتظار شگفتی دیگری در عرصه سیاسی فرانسه باشیم.

درحالیکه محبوبیت "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور فرانسه، به کمتر از 20 درصد سقوط کرده است، "مارین لوپن"،رهبر جبهه ملی فرانسه، با افزایش روزافزون محبوبیت در میان اقشار مختلف مردم روبرو است. هرچند محبوبیت لوپن در شرایط کنونی 30 درصد اعلام شده است؛ این حجم برای راهیابی او به دور دوم انتخابات (که برای انتخاب گزینه نهایی راست‌های افراطی فرانسه برگزار می‌شود) کافی است. 

"نیکولا سارکوزی"، رئیس جمهور پیشین فرانسه، خیلی زود از کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور حذف شد. شکست اولاند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه باتوجه به شواهد و مستندات موجود قطعی به نظر می‌رسد. براساس نتایج انتخابات درون حزبی احزاب راستِ میانه، سارکوزی توانست فقط 21 درصد آرا را کسب کند. این درحالی است که "فرانسوا فیون" با کسب 44 درصد و "آلن ژوپه" با کسب 28 درصد، به دور پایانی انتخابات درون حزبی راه یافتند.

فرانسه با بحران‌های متعددی مانند حملات تروریستی مرگبار، اقتصاد آسیب‌دیده و سیل مهاجران به اروپا  مواجه است. مارین لوپن بانوی نژادپرست و راست‌گرای افراطی فرانسه برای سر و سامان دادن به این هرج و مرج‌ها گزینه بهتری به نظر می‌رسد و ممکن است پیروزی انتخاباتی وی یک حرکت سیاسی جدید را در اتحادیه اروپا به راه اندازد.

موقعیت مطلوب مارین لوپن در نظرسنجی‌های انتخاباتی به شدت سران اروپایی را نگران کرده است. مارین لوپن سیاستمداری است که اروپای واحد را به یک زندان تشبیه کرده و رویکردی ملی‌گرایانه در عرصه سیاسی دارد. در صورتی که لوپن به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شود، احتمال برگزاری همه پرسی در فرانسه بر سر خروج از اتحادیه اروپا نیز افزایش خواهد یافت. اکثر تحلیلگران مسائل فرانسه و اروپا معتقدند لوپن یک پای فینال انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود لوپن در مرحله نهایی رقابت‌های انتخاباتی فرانسه، با نامزد احتمالی جریان راست میانه (فرانسوا فیون یا آلن ژوپه) رقابتی تنگاتنگ داشته باشد. اگر لوپن بتواند به کاخ الیزه راه یابد، نقش فرانسه از نقطه اتکای اروپای واحد به پاشنه آشیل اتحادیه اروپا و منطقه یورو تغییرخواهد کرد؛ موضوعی که برای سیاستمداران سنتی فرانسه یک کابوس محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار