یونکر: چاره ای جز تاسیس ارتش اروپا وجود ندارد

رئیس کمیسیون اروپا گفت: ما در مسایل زیادی به آمریکایی ها کمک می کنیم ولی آنان در دراز مدت هیچ توجهی به امنیت اروپا نخواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از برلین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد تاسیس ارتش اروپا ضروری است.

ژان کلود یونکر گفت: «چاره ای جزء تاسیس ارتش اروپا وجود ندارد. آمریکا به احتمال زیاد در آینده به امنیت اروپا و تامین آن اهمیتی نمی دهد.»

یونکر افزود: «ما در مسایل زیادی به آمریکایی ها کمک می کنیم ولی آنان در دراز مدت هیچ توجهی به امنیت اروپا نخواهند کرد.»

وی بیان داشت: «ما باید خود دست به کار شویم و امنیت اروپا را تامین کنیم. بنابراین ما باید بار دیگر موضوع اتحادیه دفاعی اروپا را مطرح کنیم و به تاسیس ارتش اروپا برسیم.»

در همین حال، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی درباره پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت آمریکا تعهدی محکم به ناتو و امنیت اروپا به مدت حدود هفتاد سال داشته است و من کاملا مطمئنم که درباره این انتخابات نیز همین طور خواهد بود. من به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات تبریک گفته ام.

استولتنبرگ افزود ترامپ به روشنی گفته است که او یکی از طرفداران پر و پا قرص ناتو است. در واقع همه رؤسای جمهور آمریکا حامیان پر و پا قرص ناتو و امنیت و دفاع جمعی ما بوده اند. البته ترامپ مسائلی را درباره هزینه های دفاعی و سهم اعضای از آن مطرح کرده است که البته سوالاتی طبیعی و منطقی است زیرا من هم روی اهمیت این مسئله تاکید دارم که اعضای اروپایی ناتو بودجه بیشتری به دفاع اختصاص دهند.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: خوشحالم که متحدان اروپایی واقعا این کار را می کنند. برای اولین بار در سالهای مدید، ما شاهد افزایش بودجه دفاعی کشورهای اروپایی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار