کمیسیون اروپا: برنامه زمانی برکسیت در اختیار مقامات انگلیس است

سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد برنامه زمانی آغاز روند برکسیت به کلی در اختیار مقامات انگلیسی قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سخنگوی کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد برنامه زمانی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در اختیار مقامات انگلیس است.

«مینا آندریوا» در پاسخ به سوالی در مورد گفتگوی تلفنی صبح جمعه میان ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا، و ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفت:«این ماجرا مربوط به انگلیس و  برنامه زمانی دست مقامات انگلیسی است.»

روز گذشته سه قاضی ارشد در دادگاه عالی انگلیس طی حکمی اعلام کردند دولت ترزا می به خودی خود از قدرت و اختیار لازم برای اجرایی کردن بند پنجاه معاهده لیسبون برخوردار نیست.

آندریوا افزود: «نخست وزیر انگلیس کمیسیون اروپا را در جریان تصمیم دادگاه عالی قرار داد و یونکر به نوبه خود احترام کمیسیون اروپا به قانون اساسی انگلیس را یادآور شد.» وی تصریح کرد این گفتگوی تلفنی بسیار کوتاه بود.

کمیسیون اروپا از هرگونه تفسیری در مورد رای دادگاه عالی انگلیس و تاثیر آن بر برنامه زمانی برکسیت خودداری کرد. بر اساس تصمیم دادگاه عالی انگلیس نمایندگان احتمالا باید در مورد روند خروج از اتحادیه اروپا رای دهند. دولت انگلیس که رای نمایندگان را در این باره لازم نمی داند، در خصوص این حکم دادگاه عالی درخواست تجدید نظر کرده است. حکم تجدید نظر قرار است اوایل دسامبر منتشر شود.

اگر این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شود، مذاکرات پارلمانی را در پی خواهد داشت که ممکن است به کند شدن روند برکسیت منجر شود و بر مذاکرات لندن و بروکسل سنگینی خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس متعهد شده بود پیش از پایان ماه مارس سال 2017 روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار